تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۸
plusresetminus
حزب الله: نانسی پلوسی طی مصاحبه‌ای با تلویزیون ان‌بی‌سی ضمن دفاع از سفرش به تایوان تاکید کرد که این سفر "قطعا ارزش" داشت و ایالات متحده نمی‌تواند به دولت چین اجازه دهد تا این جزیره را "منزوی" کند.
۰
کد مطلب : ۲۸۹۰۹۰
پلوسی: سفر به تایوان ارزشش را داشت
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، نانسی پلوسی، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا روز سه‌شنبه در این مصاحبه خاطرنشان کرد که "دولت چین تعیین نمی‌کند که چه کسی به تایوان برود."
اما در عین حال نانسی پلوسی گفت که آمریکا از سیاست "چین واحد" حمایت می‌کند و سفر او به تایوان تلاشی برای تغییر این سیاست نبوده است.
وی افزود تمام چیزی که او می‌خواست این بود که به چین نشان دهد ایالات متحده از تایوان حمایت می‌کند. به گفته وی، هیئت آمریکایی برای تغییر اصل "چین واحد" به تایوان سفر نکرد؛ "اصلی که آمریکا همچنان به آن پایبند است."
پلوسی افزود که او به تایوان رفت تا وضعیت کنونی این جزیره را بسنجد و هیچ چیز "بی‌ثبات‌کننده‌ای" درخصوص این سفر وجود نداشت.
پلوسی، با وجود اعتراض شدید پکن، ۲ الی ۳ اوت به تایوان سفر کرد. دولت ایالات متحده که توسط شی جینپینگ، رئیس‌جمهوری چین به آن هشدار داده شده بود، به پکن از پایبندی خود به سیاست چین واحد اطمینان داد و از این سفر فاصله گرفت و گفت که پلوسی تصمیمات خود را می‌گیرد.
چین در واکنش به سفر پلوسی، رزمایش‌های متعددی را در آب‌های شمالی، جنوب غربی و جنوب شرقی سواحل تایوان آغاز کرد.
دولت چین این جزیره را به عنوان یک استان جدا شده می‌بیند و بازدید مقامات خارجی از تایوان را به منزله به رسمیت شناختن حاکمیت آن می‌داند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین