تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۴۶
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی کرملین با اشاره به خرید زمین به منظور ساخت کارخانه تولید پهپاد بیرقدار ترکیه در اوکراین گفت: تولید چنین وسیله نظامی که سریعا نابودش می‌کنیم، تنها درد و رنج را ادامه‌دار می‌کند.
۰
کد مطلب : ۲۸۹۰۸۸
کرملین: کارخانه تولید پهپاد بیرقدار در اوکراین را نابود می‌کنیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«دیمیتری پسکوف» سخنگوی کرملین گفت، این کارخانه تولید پهپاد بیرقدار نه تنها در برنامه‌های ارتش روسیه در اوکراین خللی ایجاد نمی‌کند بلکه باعث طولانی‌تر شدن جنگ می‌شود.
کمپانی ترکیه‌ای "بیرق ماکینا" تولیدکننده پهپادهای "بیرقدار تی بی ۲" اعلام کرده که طراحی این کارخانه را انجام داده و به دنبال تحقق آن تا پایان سال جاری میلادی است.
اوکراین با موفقیت زیادی در نبرد علیه نیروهای روسی از این پهپاد استفاده کرده است. گزارش شده که این پهپاد در غرق کشتی نیروی دریایی روسیه به نام "مسکووا" در آوریل در دریای سیاه نقش داشته است.
به گفته رجب طیب اردوغان رئیس جمهوری ترکیه، ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه همچنین تلاش کرده بود تا با این کمپانی ترکیه‌ای وارد مذاکره شود اما "هالوک بیرقدار"، مدیر اجرایی این کمپانی که حامی سرسخت اوکراین به شمار می‌رود، گفته بود که هرگز اجازه فروش پهپادهایش را به روسیه نمی‌دهد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین