تاریخ انتشارسه شنبه ۱۸ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۰
plusresetminus
حزب الله:آسوشیتدپرس در گزارشی به جام جهانی پیش رو پرداخت و از دیدار ایران و آمریکا به عنوان مادر تمام بازی‌ها یاد کرد.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۹۷۶
توصیف جالب آسوشیتدپرس از دیدار ایران و آمریکا در جام‌جهانی
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، آسوشیتدپرس درباره جام جهانی ۲۰۲۲ قطر نوشت: آخرین فرصت برای لیونل مسی و کریستیانو رونالدو، بازگشت کیلیان ام‌باپه به بزرگترین صحنه و آمادگی برزیل برای کسب ستاره ششم. یکی از جذاب‌ترین جام‌های جهانی نزدیک است؛ ۳۲ تیم، ۶۴ مسابقه، ۲۸ روز، اولین جام جهانی در خاورمیانه.
تیم‌های برتر
برزیل:‌ نیمار، وینیسیوس جونیور و سایر بازیکنان برزیل همه در اوج هستند و آماده درخشش در جام جهانی. آیا اولین قهرمانی جام جهانی برزیل پس از سال ۲۰۰۲ اتفاق می‌افتد؟
بلژیک:  "نسل طلایی" به تدریج در حال پایان است و این دوره آخرین شانس این نسل فوتبال بلژیک برای قهرمانی است. هنوز کوین دی بروین رهبری تیم را بر عهده دارد.
آرژانتین: از زمان دیگو مارادونای بزرگ، هیچ عنوانی در جام جهانی برای این تیم کسب نشده است. این اولین جام جهانی پس از مرگ او خواهد بود و احتمالا آخرین جام جهانی لیونل مسی.
فرانسه: مدافع عنوان قهرمانی هنوز هم آماده‌ترین تیم است و بازیکنان خوب زیادی در ترکیب دارد. اکنون ام باپه و کریم بنزما در خط حمله هستند. پس از برزیل در سال ۱۹۶۲، هیچ تیمی قهرمان جام جهانی خود را در سال بعد تکرار نکرده است.
انگلیس: یک پای نیمه نهایی جام جهانی ۲۰۱۸ و فینالیست یورو ۲۰۲۰، حالا در زمره مدعیان قهرمانی در جام جهانی است.
ستاره های بزرگ

لیونل مسی

۷ بار بهترین بازیکن جهان شده است. او در جام جهانی که به احتمال بسیار زیاد آخرین جام جهانی او محسوب می شود، امید اول آلبی‌سلسته است. با این حال مسی به تنهایی نمی‌تواند قهرمانی کشورش را در این بازی‌ها رقم بزند. ستاره آرژانتینی پس از قهرمانی در کوپا آمه‌ریکا که اولین قهرمانی او در رده ملی بود، انگیزه زیادی پیدا کرده است. او می‌خواهد تنها عنوانی را که در ویترین افتخاراتش وجود ندارد به دست آورد. اگر مهاجم آرژانتینی به این روند ادامه دهد به هدفش خواهد رسید و می‌تواند نقش مهمی در عملکرد تیمش در جام جهانی پیش رو داشته باشد.

کریستیانو رونالدو

بهترین گلزن در رده ملی است. او اکنون ۳۷ سال دارد و احتمالا آخرین حضور در جام جهانی را تجربه می کند. رونالدو بعد از جدایی از یوونتوس و حضور در یونایتد در رده باشگاهی از نظر گلزنی افت کرده است. با این حال رونالدو در هر شرایطی امید اول تیم کشورش در جام جهانی خواهد بود.

کیلیان ام‌باپه

او افتخارات زیادی از جمله قهرمانی در جام جهانی را در کارنامه افتخارت خود دارد و حالا امید اصلی درخشش تیمش در قطر است. او ۴ گل در دوره قبل جام جهانی به ثمر رساند تا با قهرمانی در ۱۹ سالگی، خیلی‌ها به مقایسه او با پله، اسطوره برزیلی بپردازند. پله در سال ۱۹۵۸ در ۱۷ سالگی برزیل را قهرمان جام جهانی کرد و ۴ سال بعد در سال ۱۹۶۲ نیز توانست به برزیل کمک کند تا باز هم قهرمان جام جهانی شود.

کوین دی بروین

او بهترین هافبک جهان است. بلژیک فقط باید امیدوار باشد که او مصدوم نباشد. همکاری او با روملو لوکاکو در جام جهانی می تواند بلژیک را به یکی از خطرناک‌ترین تیم‌های این دوره تبدیل کند. بلژیک ستاره‌های زیادی دارد ولی بهتر از همه این‌ها کوین دی بروین است که همه‌کاره منچسترسیتی محسوب می‌شود.

نیمار

در تالار افتخارات نیمار، نبود جام جهانی و توپ طلا حس می شود و مهاجم برزیلی به خوبی می داند که راه رسیدن به توپ طلا قهرمانی در جام جهانی است و چه بسا او بتواند همچون قهرمانی در المپیک ریو، این بار با تیم ملی برزیل افتخار بزرگ را به دست بیاورد.
نحوه برگزاری جام جهانی
برای یک جشن فوتبال آماده شوید. هشت گروه چهار تیمی وجود دارد که دو تیم برتر هر گروه به مرحله حذفی صعود می‌کنند.
چهار بازی پشت سر هم در هر روز وجود خواهد داشت؛ بله! چهار. برای مرحله حذفی که یک روز پس از پایان مرحله گروهی آغاز می‌شود، استراحتی وجود نخواهد داشت.  
بازی‌هایی که باید ببینید
سنگال - هلند
این دیدار با حضور سادیو مانه و فیرجیل فان‌دایک جالب است.
آرژانتین - مکزیک
اولین رقابت بزرگ قاره‌ای در مرحله گروهی 
اسپانیا - آلمان
دو قهرمان سال‌های ۲۰۱۰ و ۲۰۱۴، دو غول فوتبال اروپا و جهان.

ایران - آمریکا

این بازی به عنوان "مادر همه بازی‌ها" نام‌گذاری شده است. درست مانند جام جهانی ۱۹۹۸، دو کشور در مرحله گروهی در یک مسابقه سیاسی به مصاف هم خواهند رفت. روابط دیپلماتیک بین کشورها از زمان قطع شدن آن در سال ۱۹۸۰ هنوز احیا نشده است.
غنا - اروگوئه
کسی ۲ ژوئیه ۲۰۱۰ را به خاطر می آورد؟ در آخرین دقیقه وقت اضافه در دیدار اروگوئه و غنا در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی، لوئیس سوارس عمدا توپ را با دست لمس کرد و اخراج شد. غنا در ضربات پنالتی شکست خورد و سوارس جشن گرفت.  
بازی‌های دوستانه آینده
با توجه به برگزاری این جام جهانی در میانه فصل،  بسیاری از کشورها بازی های دوستانه زیادی ندارند. در واقع، برای کشورهای اروپایی، مسابقات لیگ ملت‌ها به نوعی بازی‌های دوستانه است. از جمله بازی‌های بزرگ ماه آینده می‌توان به بازی‌های ایتالیا مقابل انگلیس، هلند مقابل بلژیک، انگلیس مقابل آلمان و پرتغال مقابل اسپانیا اشاره کرد.
ایالات متحده نیز ماه بعد با ژاپن و عربستان سعودی بازی خواهد کرد که هر دو بازی دوستانه در اروپا برگزار می‌شوند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین