تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۱۸
plusresetminus
حزب الله:به دنبال سیل در کالیفرنیای آمریکا حدود هزار نفر در گرم‌ترین نقطه کره زمین در این کشور محبوس شدند.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۸۸۷
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مسئولان پارک ملی «دث ولی» در کالیفرنیای آمریکا از وقوع سیل غیرمترقبه در این پارک و محبوس شدن حدود هزار نفر در آن خبر دادند.
به گزارش خبرگزاری رویترز، پارک دث ولی در کالیفرنیای آمریکا خشک‌ترین و گرم‌ترنین نقطه کره زمین است که روز جمعه به وقت محلی با بارش سیل هزار نفر در آن گیر افتاده و مسئولان مجبور به تعطیل کردن آن شدند.
همچنین این پارک در بیانیه خود اعلام کرد: «در حال حاضر حدود ۶۰ ماشین که متعلق به بازدیدکنندگان این پارک است در سیل و آوار محبوس شدند. سیل همچنین سطل‌های زباله را به داخل خودرو‌های پارک شده  و وسایل نقلیه را به سمت یکدیگر هل داد و بسیاری از تأسیسات، برخی اتاق‌های هتل نزدیک پارک و دفاتر تجاری را زیر آب برد.»
در حال حاضر هیچ تلفات یا جراحتی گزارش نشده است، اما حدود ۵۰۰ بازدید کننده و ۵۰۰ کارکن از این پارک به دلیل مسدود شدن جاده منتهی به پارک دث، ولی نتوانستند آنجا را ترک کنند.
در حال حاضر به دلیل تغییر شرایط اقلیمی، گرمای هوای از یک سو باعث آتش‌سوزی‌های گسترده در آمریکا شده، اما از طرفی دیگر سیل شدید درایالت‌های مختلف گزارش می‌شود.
روز گذشته هم باران شدید در شهر فینیکس در ایالت آریزونای آمریکا باعث شد تا سیل در بخش‌های مختلفی به راه افتاده و تردد خودرو‌ها را با مشکل مواجه کند. مقامات آمریکایی می‌گویند چنین سیلی کم سابقه بوده و تبعات آن می‌تواند تا هفته‌ها مردم محلی را درگیر کند.
بارندگی‌های سیل آسا در کنتاکی آمریکا هم از هفته گذشته آغاز شد و از شدیدترین بارندگی‌ها در این ایالت به شمار می‌آید. صد‌ها مسیر جاده‌ای به رودخانه تبدیل شده و پل‌ها را با خود برده و خانه‌ها را نابوده کرده است. در آخرین آمار فرماندار ایالت کنتاکی اعلام کرد آمار کشته شدگان سیل در این ایالت به ۳۵ نفر رسید و شرایط نامساعد جوی همچنان ادامه دارد.
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین