تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۰۵
plusresetminus
حزب الله: باتوجه به اعلام نتایج کنکور سراسری و مهلت انتخاب رشته داوطلبان از عصر روز دوشنبه (۱۷ مردادماه) که تا روز شنبه (۲۲ مردادماه) ادامه دارد، آموزش و پرورش شهر تهران، پایگاه‌هایی را جهت انجام انتخاب رشته داوطلبان مشخص و اعلام کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۸۸۵
دانش‌آموزان تهرانی برای انتخاب رشته کنکور کجا بروند؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، امسال بیش از یک میلیون و ۱۵۷ هزار نفر از شرکت‌کنندگان آزمون ورود به دانشگاه‌ها، مجاز به انتخاب رشته در دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی شده‌اند که از این تعداد، حدود ۵۳۰ هزار داوطلب در رشته‌های با آزمون و بدون آزمون دانشگاه‌ها و موسسات آموزش عالی پذیرش می‌شوند که ۳۰۳ هزار نفر از این داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی پذیرش خواهند شد.
در رشته پزشکی تعداد ۹۷۰۰ داوطلب، در رشته دندانپزشکی ۱۹۰۰ نفر و در رشته داروسازی هم ۱۴۰۰ داوطلب در دوره‌های روزانه، شبانه، مناطق محروم و دانشگاه آزاد پذیرش خواهند شد و به طور کلی ۱۲ هزار و ۹۰۰ نفر در سه رشته پرطرفدار علوم پزشکی برای سال ۱۴۰۱ پذیرفته می‌شوند.
 آموزش و پرورش به روال هرسال، در مراکز مشاوره خود اقدام به ارائه خدمات تخصصی مشاوره‌ای جهت انتخاب رشته ورود به دانشگاه ها و موسسات آموزش عالی کشور می کند که در همین راستا، آموزش و پرورش شهر تهران با برپایی ۵۳ پایگاه انتخاب رشته در سطح مناطق ۱۹ گانه آموزش و پرورش شهر تهران در مهلت مقرر پذیرای داوطلبان است.
آنگونه که آموزش و پرورش شهر تهران اعلام کرده، توجه به مسائل روحی و روانی دانش آموزان، وجود امکانات کافی در پایگاه‌های انتخاب رشته، نزدیکی محل سکونت دانش آموزان به مراکز و پایگاه‌های انتخاب رشته و توجه به علائق، توانایی ها و استعدادهای دانش آموزان برای انتخاب رشته مطلوب مورد تاکید و مدنظر است. 
همچنین در این پایگاه ها از مشاوران مجرب، متعهد و از همکاران اداره آموزش و پرورش استفاده می شود و اداره مشاوره تربیتی و تحصیلی آموزش و پرورش شهر تهران، با شعار «ما مشاوره می دهیم تا شما متناسب با توان و استعداد، رغبت، هوش و تیپ شخصیتی خود انتخاب رشته نمایید»، در راستای لزوم توجه به ویژگی‌های روانی، شخصیتی و آینده شغلی داوطلبان این پایگاه‌ها را فعال کرده است. 
 
دانش‌آموزان تهرانی برای انتخاب رشته کنکور کجا بروند؟
انتهای پیام
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین