تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۰۶
plusresetminus
حزب الله: شرکت اپل نسبت به گزارش‌های مربوط به رفتار نادرست برخی کارمندانش بی تفاوت بوده و از تعدادی از زنانی که مزاحمت و تبعیض علیه خود را گزارش کرده‌اند، انتقام گرفته است.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۸۳۵
انتقام اپل از کارمندان قربانی آزار و تبعیض
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اپل فعالانه علیه کارکنانی که از همکاران بدرفتار خود شکایت کرده‌اند و از جمله آن‌هایی که موارد تجاوز جنسی را گزارش کرده‌اند، وارد عمل شده است. اگر این اتهامات درست باشد، با تصویری که اپل از مسئولیت پذیر بودن خود ارائه می‌دهد در تضاد است و پیشرفت ادعایی این شرکت در افزایش تنوع نیروی کار خود را زیر سوال می‌برد.
چندین زن در گفتگو با نشریه تایمز مالی نتیجه شکایت خود را به اداره منابع انسانی اپل در مورد سو استفاده جنسی، قلدری و سایر حوادث تشریح کرده اند. مگان مور کارمند سابق اپل در همین رابطه شکایتی ثبت کرده و اعلام کرده نماینده منابع انسانی اپل در رابطه با موضوع شکایت وی این تجربه تلخ را یک حادثه جزئی عنوان کرده است.
اداره منابع انسانی اپل در ایمیلی در واکنش به این رویداد اعلام کرد: «اگرچه کاری که فرد متخلف انجام داد قابل سرزنش بود، اما او به عنوان یک کارمند اپل هیچ سیاستی را در زمینه کار خود نقض نکرده و چون او هیچ سیاستی را زیر پا نگذاشته است، ما مانع از آن نمی‌شویم که او به دنبال فرصت‌های شغلی همسو با اهداف و منافع خود باشد.»
یکی از کارمندان اپل استور نیز از دو مورد تجاوز جنسی جدی از جمله تجاوز به عنف شکایت کرده و گفته است که اداره منابع انسانی اپل با او نه به عنوان یک قربانی، بلکه به عنوان مشکل رفتار کرده است.
اپل از کارمندانی که از این شرکت به علت پرداخت‌های ناعادلانه و تبعیض‌های حرفه‌ای شکایت کرده‌اند نیز انتقام گرفته است. از جمله این افراد می‌توان به شر اسکارلت مهندس نرم افزار اپل اشاره کرد که بعد از شکایت به علت تبعیض در پرداخت حقوق در مقایسه با همکاران مرد در نهایت مستحق دریافت ۲۱۳ هزار دلار غرامت شناخته شد. اما اپل از او خواست در ازای دریافت این پول اسامی دیگر افراد معترض به تبعیض حرفه‌ای را لو دهد. در نهایت با افشای این موضوع اپل از درخواست خود عقب نشینی کرد. اما از شر اسکارلت خواست تا شکایتش را پس بگیرد. به دنبال این درخواست این مهندس موضوع را به کمیسیون بورس و اوراق بهادار آمریکا کشاند تا تحقیقات مفصل تری در مورد تخلفات اپل به عمل آید.
جالب‌ترین شکایت از طرف جین ویت، مدیر بخش حقوقی اپل بود. او به اداره منابع انسانی اپل گفت یکی از همکارانش دستگاه‌های رایانه‌ای او را هک و وی را تهدید به مرگ کرده است. وی انتظار داشت به شکایت او به طور جدی رسیدگی شود. در عوض، وی متهم شد در زمان طرح بحث "به شیوه‌ای حرفه‌ای و مناسب عمل نکرده است".
او متعاقباً مقاله‌ای ۲۸۰۰ کلمه‌ای را در سایت افشاگر The Lioness منتشر کرد که در آن وضعیت خود را توصیف می‌کرد و باعث شد که کارمندان اپل از آن حمایت کنند. با این حال، اپل به همین علت او را اخراج کرد.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین