تاریخ انتشارشنبه ۱۵ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۸
plusresetminus
حزب الله:برنامه مجله فوتبال شب گذشته با بررسی قیمت بازیکنان لیگ برتر فوتبال روی آنتن رفت.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۸۲۷
اتاق شیشه ای، رویای فوتبال ایران/ دلالی زیر چتری برای تمام فصول
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، برنامه مجله فوتبال شب گذشته با موضوع بررسی افزایش قیمت بازیکنان و شفاف نبودن قرارداد آن‌ها روی آنتن رفت.
 
در ابتدای برنامه اخبار بازی‌های لیگ برتر فوتسال، و نقل و انتقالات لیگ برتر فوتبال مرور شد.
 
در ادامه گزارشی از اردوی آماده سازی تیم ملی فوتبال ساحلی برای شرکت در رقابت‌های بین قاره‌ای در مرکز ملی فوتبال پخش شد.
 
صحبت‌های مسئولان فوتبالی درباره سقف قرارداد‌ها و عدم تمایل  برخی تیم ها نسبت به شفاف سازی مبالغ در ادامه برنامه پخش شد که خبرساز‌ترین آن‌ها صحبت‌های اخیر افشین پیروانی بود.
 
پیروانی گفته بود: مگر فوتبالیست‌ها سراغ درآمد تاجران نمی‌روند، شما هم سراغ درآمد فوتبالی‌ها نروید. من نمی‌دانم موضوع دلال‌ها را چگونه می‌توان پیگیری کرد؟! وقتی ادعا می‌کنیم تیم اول آسیا هستیم و انتظار کسب نتیجه خوب را در جام جهانی داریم باید مربی خوب و بازیکن خارجی با کیفیت بیاوریم.
 
محمد جواد واحدی مجری برنامه گفت: اتاق شیشه ای و شفافیت در فوتبال ما درحال تبدیل شدن به یک آرزو است.
 
او در ادامه درآمد بازیکنان مطرح اروپا و وضعیت شفافیت قرارداد‌ها در تیم‌های مطرح جهان را بررسی کرد و گفت: امباپه یکی از گران‌ترین بازیکنان پاری سن ژرمن است که قیمت آن در بازار ۱۶۰ میلیون یورو در بازار نقل و انتقالات است. البته این قیمت تنها دستمزد بازیکن نیست و باشگاه‌ها نیز سهم خود را از همین مبلغ بر می‌دارند. اگر تیم یا بازیکنی در اروپا از اعلام شفاف درآمدش برای محاسبه مالیات خودداری کند توسط دستگاه‌های نظارتی و مربوط به سختی جریمه شده و ممکن است با محرومیت مواجه شود.
 
واحدی ادامه داد: قیمت جونیور در پرسپولیس ۷۰۰ هزار یورو بود و عمرش به یک ماه نیز نرسید و تیم را ترک کرد و فایده‌ای نیز برای تیم نداشت. الحاجی گرو و نیومایر هم نمونه استقلالی این نقل و انتقالات است. هواداران در استقلال و پرسپولیس درخواست دارند که حداقل بودجه نقل و انتقال باشگاه‌ها مشخص شوند تا سهام داران بدانند سهام خود را چگونه صرف می‌کنند، اما چتری برای تمام فصول سرپوشی بر تمام قرارداد‌های منتشر شده است.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین