کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

آمریکا پیامدهای جهانیِ سفر پلوسی به تایوان را خواهد دید

مهر , 13 مرداد 1401 ساعت 15:24

حزب الله:

رئیس‌جمهور سابق روسیه اعتقاد دارد درباره سفر جنجالی رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، هیچ اختلافی بین دولت و کنگره وجود نداشت و واشنگتن پیامدهای جهانی این سفر را خواهد دید.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «دیمیتری مدودف»، معاون رئیس شورای امنیت فدراسیون روسیه و رئیس جمهور سابق این کشور می‌گوید پس از سفر «نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا به تایوان، آمریکا با پیامدهای جدی جهانی، مانند بدترشدن وضعیت امنیتی در آسیا روبرو خواهد شد.
مدودف در این‌باره افزود: احتمالاً این همان چیزی است که آمریکایی‌ها به دنبال آن هستند؛ آنها ناامیدانه تنش‌های منطقه را فعال می‌کنند. بیشتر از همه، آنها پیامدهای بسیار جدی‌تری در مقیاس جهانی خواهند دید. امنیت در آسیا بسیار بدتر خواهد شد.
وی با بیان اینکه پس از سفر جنجالی پلوسی به تایوان بی‌اعتمادی در بین کشورهای منطقه گسترده خواهد شد گفت: سقوط بازارها همچنان ادامه خواهد داشت. قیمت‌های بنزین و مواد غذایی بالا خواهد رفت.
این مقام ارشد دولت روسیه، همچنین درباره بیانیه‌های کاخ سفید که مدعی بود دولت سفر پلوسی به تایوان را تأیید نکرده و درباره خطرات احتمالی به او هشدار داده، ابراز شک و تردید کرد و گفت: این صرفاً یک بازی از قبل برنامه‌ریزی‌شده است. چنین دیدارهایی از قبل برنامه‌ریزی شده، برای همه افراد دخیل، طرح و برنامه خاصی آماده شده و نقش‌ها بین آنها تقسیم شده و اظهارات نیز هماهنگ‌شده است. در این مورد هیچ تضاد و اختلافی بین کاخ سفید و کنگره نیست.
«نانسی پلوسی»، رئیس مجلس نمایندگان آمریکا علی‌رغم اعتراض‌ها و هشدارهای مقامات چین شامگاه سه‌شنبه وارد جزیره تایوان شد که به گفته مقامات چین، سفر او ناقض سیاست «چین واحد» است. پلوسی، اولین رئیس مجلس نمایندگان آمریکاست که در ۲۵ سال گذشته به تایوان سفر می‌کند.


کد مطلب: 288796

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288796/آمریکا-پیامدهای-جهانی-سفر-پلوسی-تایوان-خواهد-دید

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com