تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۳۶
plusresetminus
حزب الله: رئیس اسبق هیات شطرنج کرمانشاه معتقد است که حضور دبیر فدراسیون شطرنج در قامت کاپیتان شطرنج زنان درست نبود.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۷۷۸
گل افروزی: هدایت بانوان شطرنج باید به یک خانم داده می‌شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سعید گل افروزی رئیس اسبق هیات شطرنج کرمانشاه  در خصوص عملکرد تیم ملی شطرنج ایران در رقابت‌های المپیاد شطرنج گفت: می‌توان گفت که ملی پوشان شطرنج ایران خوب بوده و آمادگی بالایی دارند. معتقدم که فدراسیون شطرنج می‌توانست از قائم مقامی به عنوان کاپیتان شطرنج مردان استفاده کند که این اتفاق رخ نداد. قطعا تجربه قائم مقامی زیاد است و او می‌توانست تیم ملی شطرنج مردان ایران را کمک کند.
او ادامه داد: بازیکنان مردان ایران در سطح خوبی قرار دارند اما اکنون برای پیش‌بینی جایگاه ایران کار سختی داریم و باید گفت که زود است. قطعا ایران در آینده بازی‌های مهمی دارد. هم‌چنین در مورد بانوان نظری ندارم.
رئیس اسبق هیات کرمانشاه ادامه داد: در قبل از شروع این رقابت‌ها، یک مرد ناشناس کاپیتان تیم زنان شده بود که فدراسیون او را عوض کرد و به جای آن هاشمی (دبیر فدراسیون) را کاپیتان قرار داد. حضور دبیر فدراسیون به عنوان کاپیتان برای تیم زنان شطرنج اینطور نشان می‌دهد که بانویی نبوده که هدایت تیم ملی را برعهده بگیرد که این موضوع کم سابقه و عجیب است.
او در پاسخ به اینکه آیا واقعا در فدراسیون شطرنج بانویی حضور نداشت که هدایت تیم زنان را برعهده بگیرد؟ گفت: قطعا در ایران بانوان شطرنج بازی داریم که می‌توانستیم هدایت تیم را به آنها بسپاریم. پتانسیل بالایی در ایران وجود دارد اما سیاست فدراسیون در این زمینه چگونه بوده است را نمی دانم.
او در خصوص هدایت بانوان شطرنج ایران، توسط دبیر فدراسیون گفت: قطعا این موضوع هم درست نیست. معتقدم که باید یک زن هدایت تیم را برعهده می‌گرفت و باید کسی هدایت را برعهده بگیرد که تجربه فنی دارد.
رئیس اسبق هیات شطرنج کرمانشاه با اشاره به سطح بالای این رقابت‌ها، در خصوص رده بندی نهایی این مسابقات گفت: شطرنج هند تیم خوبی دارد و پیش‌بینی می کنم که این تیم می‌تواند در رده اول تا سوم این مسابقات قرار بگیرد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین