تاریخ انتشارپنجشنبه ۱۳ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۱۷
plusresetminus
عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس توضیح داد

چه چیز رغبت ثبت‌نام در مدارس دولتی را بالا می برد؟

حزب الله: یک عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس گفت: باید کارآمدی و کیفیت آموزش مدارس عمومی و دولتی را به نحوی افزایش دهیم که مردم با رغبت فرزندانشان را به این مدارس بفرستند.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۷۴۱
چه چیز رغبت ثبت‌نام در مدارس دولتی را بالا می برد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حسین حق وردی  با تاکید بر ضرورت توجه به مدارس دولتی و بالا بردن کیفیت آنها بیان کرد: بعضی ها از تبعیض و بی عدالتی در آموزش و پرورش صحبت می کنند، مثلا توجه به مدارس غیر دولتی. ما که نیامدیم برای مدارس غیر دولتی اقدامات خاصی انجام دهیم که برای مدارس دولتی آن اقدامات را انجام نداده ایم، بلکه خود مدارس غیر دولتی امکانات و درآمدهایی دارند که موجب شده شاهد این موضوع باشیم که مثلا در سیستم فعلی کنکور اکثر رتبه های برتر از مدارس خاص هستند.
این عضو کمیسیون آموزش، تحقیقات و فناوری مجلس افزود: نظر ما این است که کیفیت تحصیل در مدارس عمومی دولتی را طوری بالا ببریم که به طور مثال در آزمون ها و کنکورها به یک هم ترازی با مدارس خاص برسند.
نماینده شهریار در رابطه با اینکه برخی خانواده ها توانایی فرستادن فرزندانشان به مدارس خاص و غیر دولتی را ندارند و این موضوع ممکن است در بحث فرزندآوری آنها تاثیر بگذارد، عنوان کرد: البته می دانیم که خانواده هایی که از مدارس غیر دولتی یا مثلا غیر انتفاعی استفاده می کنند، عمدتا یک یا دو فرزند دارند و با توجه به اینکه امکانات مالی هم برایشان مهیا است اما فرهنگ اجازه نمی دهد که به سمت فرزندآوری بروند. به نظرم بحث فرزندآوری بیشتر بحث فرهنگی است تا اقتصادی.
حق وردی در پایان تاکید کرد: موافقم که باید کارآمدی مدارس عمومی و دولتی را به نحوی افزایش دهیم و کیفیت آموزش به گونه ای بالا برود که مردم با رغبت فرزندانشان را به آن مدارس بفرستند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین