تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۲ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۴۷
plusresetminus
حزب الله: فدراسیون کوهنوردی هشدار داد که با توجه به بارش های اخیر و احتمال تجمع سیلاب، دره نوردی با پتانسیل خطر مواجه است.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۷۱۰
پیش‌بینی جوی ارتفاعات کشور در تعطیلات/ هشدار فدراسیون کوهنوردی به دره‌ نوردان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، فدراسیون کوهنوردی پیش بینی جوی مناطق کوهستانی کشور ویژه تعطیلات ١٣ تا ١٧ را اعلام کرد که به شطرح زیر است.
برای ارتفاعات مناطق شمال غرب، ارتفاعات و قلل البرز(به ویژه البرز مرکزی) و ارتفاعات شمال تهران( به ویژه قلل بالای ٤٠٠٠ متر)، طی ساعات بعداز ظهر و غروب افزایش ابر و رگبار و رعدوبرق موقتی و افزایش سرعت وزش باد مورد انتظار است. به تدریج از شنبه با ورود موجی ناپایدار و بارشی برای ارتفاعات شمال غرب، ارتفاعات البرز، به تدریج شمال شرق و زاگرس شمالی و مرکزی شرایط برای ابرناکی و بارش و رعدوبرق و احتمال تگرگ و همچنین افزایش سرعت وزش باد مهیا می شود و تا دوشنبه به تناوب تداوم دارد.
در مناطق جنوب و جنوب غرب، طی این مدت غالبا هوای پایدار و روند افزایش نسبی دما مورد انتظار است و طی روز جمعه برای ساعات بعدازظهر و غروب در منطقه دنا، رشد ابر و رگبار و رعدوبرق موقتی و بارش منطقه ای و افزایش سرعت باد پیش بینی می شود.
با توجه به بارش های اخیر و احتمال تجمع سیلاب، دره نوردی با پتانسیل خطر مواجه است. در سایر مناطق کشور وزش باد( گاهی شدید) مهمترین پدیده جوی است که میتواند منجر به خیزش گردوخاک شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین