کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

نگرانی از نرخ «سوء‌تغذیه» دانش‌آموزان / هشدار درباره فقر حرکتی و چاقی در جمعیت دانش آموزی

ایسنا , 12 مرداد 1401 ساعت 13:25

حزب الله:

معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با بیان اینکه طی پنج سال اخیر، ۱۰ درصد به نرخ اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان اضافه شده که یکی از معضلات جدی ماست، گفت: در کنار این افزایش چاقی و اضافه وزن، نرخ سوء تغذیه دانش آموزان نیز نگران‌کننده‌ است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ستاری‌فرد نیز در مراسم امضای تفاهم‌نامه همکاری ارائه خدمات غربالگری اسکلتی، حرکتی و استعدادیابی ورزشی برای کودکان و نوجوانان ۷ تا ۱۷ سال محلات کم‌برخوردار کشور میان بنیاد ۱۵ خرداد، معاونت تربیت بدنی وزارت آموزش و پرورش و فدراسیون ورزش دانش‌آموزی اظهار کرد: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام همیشه یاریگر آموزش و پرورش بوده است؛ چه در حوزه سخت‌افزار و تامین زیرساخت‌های موردنیاز از جمله مدرسه‌سازی و چه در حوزه نرم‌افزار و برقراری عدالت آموزشی و عدالت تربیتی سرآمد بوده است. اقدامی که اکنون انجام می‌شود، یک گام روبه جلو است.
وی با اشاره به اینکه یکی از موارد مهمی که در سند تحول بنیادین محل تاکید واقع شد، نقش عوامل سهیم و موثر در حوزه آموزش و پرورش و تعلیم و تربیت دانش آموزان بود، گفت: ستاد اجرایی فرمان حضرت امام از این حیث بسیار عملکرد قابل قبولی داشته است.
معاون تربیت بدنی و سلامت وزارت آموزش و پرورش با اشاره به اجرای این تفاهم‌نامه افزود: عقد این تفاهم‌نامه عملا در اجرای اصل ۲۹ و ۳۰ قانون اساسی است؛ یعنی هم به موضوع سلامت دانش‌آموزان و هم به حوزه تعلیم و تربیت دانش‌آموزان توجه دارد. از طرفی اقتضائات امروز ما به ویژه در بعد سلامت جسمی و روحی و روانی دانش‌آموزان ایجاب می‌کرد که برخی از عوامل به کمک آموزش و پرورش بیایند.
وی گفت: بنیاد از این جهت فعالیت‌هایی که انجام می‌دهد سرمایه اجتماعی و اعتماد عمومی خوبی ایجاد کرده و این یاریگیری به آموزش و پرورش در رفع نیازها و مسائل می‌تواند ما را در رسیدن به اهداف تعلیم و تربیت کمک کند.
وی با بیان اینکه در سند تحول بنیادین ۶ ساحت تعلیم و تربیت پیش‌بینی شد، ادامه داد: یکی از ساحت‌های شش‌گانه در سند تحول بنیادین، توجه به ساحت زیستی و بدنی است؛ یعنی هم استعدادهای دانش‌آموزان شناسایی و شکوفا و هم نیازها و مسائل مربوط به این حوزه مرتفع شود.
ستاری‌فرد با بیان اینکه اقتضائات امروز ما فقر حرکتی دانش‌آموزان، چاقی و کم‌تحرکی دانش‌آموزان و تغییر سبک زندگی آنها به سمت کم‌تحرکی و بازی‌های دیجیتالی یا الکترونیکی و بازی‌های کم‌حرکتی است که باعث معضلات جدی برای دانش‌آموزان ما شده است، گفت: شناسایی و غربالگری این دانش‌آموزان گام نخست مواجهه سیاست‌گذارانه برای حل این مسائل است.
وی افزود: طی ۵ سال اخیر، ۱۰ درصد به نرخ اضافه وزن و چاقی دانش‌آموزان اضافه شد که یکی از معضلات جدی ماست. در کنار این افزایش چاقی و اضافه وزن نرخ سوء تغذیه دانش‌آموزان نیز نگران‌کننده‌ است، لذا لازم است که هم در بعد توجه به مسئله تغذیه دانش‌آموزان گام جدی برداریم و هم برای مسائلی که سلامت بچه‌ها را تهدید می‌کند، برنامه‌ریزی مناسب انجام شود که این اعلام نیاز از سوی آموزش و پرورش و پیش قدمی از سوی بنیاد ۱۵ خرداد می‌تواند به حل مسائل کمک کند.
وی با اشاره به عقد این تفاهم‌نامه گفت: امید است بتوانیم هم در حوزه استعدادیابی ورزشی و هدایت وزرشی دانش آموزان برای پشتیبانی از ورزش ملی و قهرمانی کشور کمک کنیم و هم به موضوع بیماریابی و هنجاریابی عضلانی استعدادیابی دانش آموزان و غربالگری دانش آموزان از حیث مسائل و مشکلاتی که دارند گام جدی برداریم.
 همچنین بابویی، رییس فدراسیون ورزش دانش آموزی طی سخنانی کوتاه بیان کرد: فدراسیون ورزش دانش‌آموزی خوشحال و باعث مباهات است که در مسیر خدمت به دانش‌آموزان مناطق کم‌برخوردار قدم بردارد.


کد مطلب: 288699

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288699/نگرانی-نرخ-سوء-تغذیه-دانش-آموزان-هشدار-درباره-فقر-حرکتی-چاقی-جمعیت-دانش-آموزی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com