کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

عربستان حصار کعبه را برداشت

ایسنا , 12 مرداد 1401 ساعت 12:28

حزب الله:

عربستان پس از دو سال محدودیت با آغاز عمره، ‌ حصارهای اطراف کعبه را برداشت.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مقام‌های عربستان سعودی تصمیم گرفتند حصارهایی که در اطراف کعبه گذاشته شده بودند را پس از دو سالِ کرونا، از این مکان حذف کنند. به این ترتیب زائران بار دیگر می‌توانند کعبه را لمس کنند.
« عبدالرحمن السدیس» ـ رییس کل امور حرمین شریفین (مسجدالحرام و مسجد النبی) ـ از این تصمیم در روز سه‌شنبه خبر داد. او همچنین از تمهیداتی برای کنترل جمعیت و آماده‌سازی «مسجدالحرام» ‌ برای پذیرش زائران عمره خبر داد.
عربستان حصار کعبه را برداشت
عربستان حصار کعبه را برداشت
این حصارها برای اطمینان حاصل کردن از رعایت فاصله اجتماعی بین زائران در اطراف کعبه قرار داده شده بودند. اینک با برداشت حصارها زائران نه تنها کعبه، ‌ بلکه بار دیگر به حجرالاسود (سنگی که به اعتقاد مسلمانان مقدس است و در رکن شرقی کعبه قرار گرفته و نقطه آغاز و پایان طواف به شمار می‌آید) دسترسی پیدا کرده‌اند.
اطراف کعبه در مارس ۲۰۲۰ با هدف جلوگیری از شیوع ویروس کرونا محصور شد. مقام‌های عربستان سعودی همزمان با آغاز موسوم جدید عمره این تصمیم را اتخاذ کرده‌ند.
عربستان پس از دو سال برگزاری محدود عمره متأتر از همه‌گیری کرونا، ‌ امسال این مراسم مذهبی را با اجتماع گسترده زائران و با کمترین محدودیت‌ها برگزار می‌کند.


کد مطلب: 288691

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288691/عربستان-حصار-کعبه-برداشت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com