کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

مسکو: آمریکا مستقیما در جنگ اوکراین دخالت دارد

ایسنا , 12 مرداد 1401 ساعت 12:19

روسیه، آمریکا را به دخالت مستقیم در جنگ اوکراین متهم کرد و گفت، جاسوس‌های آمریکایی حملات موشکی اوکراین را هماهنگ و تایید می‌کنند.


حمله روسیه به اوکراین باعث ایجاد بزرگترین بحران در رابطه مسکو و غرب از زمان بحران موشکی کوبا در ۱۹۶۲ شده است، زمانی که مردم جهان نگران وقوع جنگ هسته‌ای بودند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد، وادیم اسکیبیتسکی، معاون اطلاعات ارتش اوکراین در گفت‌وگو با روزنامه تلگراف اذعان کرده است که واشنگتن حملات موشکی هیمارس علیه مواضع روسیه را هماهنگ می‌کند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: همه این‌ها نشان می‌دهد که به‌رغم ادعاهای کاخ سفید و پنتاگون، آمریکا مستقیما در جنگ اوکراین دخیل است.
جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا گفته است که می‌خواهد اوکراین در این جنگ پیروز باشد و میلیاردها دلار سلاح در اختیار کی‌یف قرار داده، اما مقامات آمریکا نمی‌خواهند تقابل مستقیمی میان سربازان آمریکا و روسیه صورت پذیرد.
روسیه گفت، دولت بایدن مسئول حملات موشکی علیه اهداف غیرنظامی در مناطقی از شرق اوکراین است که در کنترل نیروهای تحت حمایت روسیه قرار دارند.
وزارت دفاع روسیه اعلام کرد: این دولت بایدن است که مستقیماً مسئول تمامی حملات راکتی کی‌یف به بخش‌های مسکونی و زیرساخت‌های غیرنظامی مناطق پرجمعیت دونباس و دیگر منطقه‌هاست که به کشتار گسترده غیرنظامیان منجر شده است.
روسیه و غرب تصویر بسیار متفاوتی از مناقشه اوکراین ارائه می‌دهند.
ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهوری روسیه این درگیری را یک «عملیات ویژه نظامی» با هدف پیشگیری از تلاش‌های غرب برای تهدید روسیه با استفاده از اوکراین می‌داند. پوتین هم چنین یکی دیگر از اهداف این عملیات را «حفاظت از روسی‌زبانان در برابر آزار و اذیت ملی‌گرایان خطرناک» در اوکراین می‌داند. در مقابل، کی‌یف و متحدان غربی‌اش ادعاهای پوتین را «بی‌اساس» خوانده و می‌گویند، «هیچ توجیهی برای این جنگ بی‌دلیل علیه یک کشور مستقل وجود ندارد، کشوری که روسیه از قبل مرزهای آن را به رسمیت شناخته است.»


کد مطلب: 288685

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288685/مسکو-آمریکا-مستقیما-جنگ-اوکراین-دخالت

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com