کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سازمان هواپیمایی:

سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هواپیما را می‌بندیم

سازمان هواپیمایی کشوری , 12 مرداد 1401 ساعت 10:28

حزب الله:رئیس سازمان هواپیمایی با اعلام اینکه در صدد بستن سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت هستیم از مردم خواست برای تهیه بلیت به سایت شرکت‌های هواپیمایی و یا مراکز فروش مورد تایید این سازمان مراجعه کنند.


 به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمد محمدی بخش رئیس سازمان هواپیمایی کشوری از نظارت این سازمان بر روی قیمت‌های بلیت هواپیما اشاره کرد و گفت: بلیت‌های فروخته شده توسط ایرلاین‌ها بر اساس نرخ‌های مصوب بر روی سایت سازمان و انجمن شرکت‌های هواپیمایی به فروش می‌رسد و برخی از تخلفات توسط سایت‌های فروش غیررسمی انجام می‌شود.

 
وی با بیان اینکه سازمان هواپیمایی کشوری در صدد بستن سایت‌های غیرمجاز فروش بلیت است، افزود: با سایت‌های غیر مجاز که نسبت به فروش بلیت خارج از نرخ مصوب اقدام کنند برخورد قاطع صورت خواهد گرفت تا به‌زودی از صحنه فروش بلیت حذف شوند.
 
محمدی بخش گفت: آسیب‌هایی که در جلسه امروز احصا شد به بخش حاکمیت و بخش‌های استاندارد مربوط نمی‌شود و متاسفانه بسیاری از افراد با دسترسی‌های متعدد اقدام به فروش بلیت هواپیما می‌کنند، بنابراین از مردم درخواست می‌کنیم برای تهیه بلیت به سایت شرکت‌های هواپیمایی و یا مراکز فروش مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری مراجعه کنند.
 
وی با اشاره به پایش مستمر سازمان هواپیمایی کشوری از مراکز فروش بلیت، افزود: در صورت مواجه با هرگونه گران‌فروشی بلیت هواپیما، تعلیق، حذف مسیر و کاهش پروازهای خارجی برای شرکت‌های هواپیمایی از جمله عوامل بازدارنده‌ای است که توسط سازمان هواپیمایی کشوری اعمال می‌شود.
 
هیچ‌گونه افزایش قیمتی خارج از تعرفه مورد قبول نیست
 
همچنین جابری معاون سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص برگزاری نشست فوق اظهار داشت: در این جلسه که با هدف رسیدگی به افزایش قیمت‌های بلیت و سایر مشکلات موجود در این زمینه تشکیل شد، نظرات شرکت‌های هواپیمایی دریافت و مشکلات موجود در صنعت حمل‌ونقل هوایی مورد بررسی قرار گرفت.
 
وی افزود: در این جلسه عنوان کردیم که هیچ‌گونه افزایش قیمتی خارج از تعرفه مورد قبول نیست و در صورت مشاهده عرضه بلیت خارج از تعرفه با دفاتر خدمات مسافرت هوایی و شرکت‌های هواپیمایی برخورد خواهیم کرد.
 
جابری تصریح کرد: با رصدهای صورت گرفته طی روزهای گذشته بلیت هواپیما با نرخ‌های مختلفی به فروش می‌رسید اما از امروز تقریباً نرخ‌ها یکسان و به حد متعارف رسیده است.
 
معاون سازمان تعزیرات حکومتی در خصوص فروش بلیت به‌صورت دلاری به اتباع خارجی، گفت: بر اساس تحقیقات صورت‌گرفته فروش بلیت به‌صورت دلاری توسط دفاتر خدمات مسافرت هوایی انجام شده است نه شرکت‌های هواپیمایی اما در صورت عدم رعایت این امر توسط شرکت‌ها و یا آژانس‌ها تا ده برابر میزان افزایش قیمت‌ها جریمه لحاظ خواهد شد.


کد مطلب: 288666

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288666/سایت-های-غیرمجاز-فروش-بلیت-هواپیما-می-بندیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com