کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اروپایی ها برای رفع تحریم ها کوچک‌ترین گامی برنداشتند

مهر , 12 مرداد 1401 ساعت 9:23

حزب الله:دبیر ستاد حقوق بشر گفت: ظالمانه ترین تحریم‌ها از سوی رژیم آمریکا وضع شده است. نقش اروپا را نباید نادیده گرفت؛ اروپایی‌ها کوچک‌ترین گامی در خصوص رفع تحریم‌ها طی سال‌های گذشته برنداشتند.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، کاظم غریب آبادی در برنامه گفتگوی ویژه خبری شبکه خبر گفت: ۲۵ هزار نفر قربانی تروریسم داریم این در حالی است که ظالمانه ترین تحریم‌ها از سوی رژیم آمریکا وضع شده است. نقش اروپا را نباید نادیده گرفت؛ اروپایی‌ها کوچک‌ترین گامی در خصوص رفع تحریم‌ها طی سال‌های گذشته برنداشتند.

 
وی اضافه کرد: خانم آلنا دوهان، گزارشگر ویژه سازمان ملل به جمهوری اسلامی ایران سفر کرد و گزارشی طولانی ارائه کرد؛ خانم دوهان جمله‌ای مهم دارد که در گزارش و نشست خبری خود نیز آن را بیان کرد؛ «تحریم‌ها بر تمامی ابعاد حقوق بشری مردم ایران تأثیر داشته است.»
 
دبیر ستاد حقوق بشر افزود: در پرونده ترور شهید سلیمانی همکاری خوبی بین دستگاه قضائی عراق و ایران شکل گرفته است. در این خصوص دادسرای امور بین الملل دادستانی تهران در حال مراحل پایانی نگارش کیفرخواست است و بزودی کیفرخواست برای دادگاه ارسال می‌شود.
 
غریب آبادی گفت: پرونده حمید نوری نقض گسترده حقوق بشر و یک پرونده کاملاً سیاسی است که هیچ مبنایی ندارد. آقای نوری سه سال است که در انفرادی است و با اینکه حکم صادر شده و چند روز دیگر مهلت تجدید نظر به پایان می‌رسد هنوز حکم را به شکلی قابل فهم به آقای نوری نداده‌اند. سوئد مسئولیت بین‌المللی در این باره دارد و اقدامات بسیار مختلفی صورت گرفته است؛ هم در حوزه حقوقی و قضائی و هم در حوزه سیاسی و دیپلماتیک در سطوح مختلف.
 


کد مطلب: 288649

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288649/اروپایی-رفع-تحریم-کوچک-ترین-گامی-برنداشتند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com