تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۱۱
plusresetminus
وزیر ورزش و جوانان در مورد سوال نماینده‌های مجلس در مورد آیین‌نامه شرح وظایف توضیحاتی ارائه داد.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۶۱۸
سجادی: نمی‌توانم جلوی ثبت‌نام مسببان قرارداد ویلموتس را بگیرم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان در مراسم رونمایی از ۳۱ کتاب تاریخ شفاهی ورزش ایران در مورد سوال نمایندگان از وزیر ورزش در مورد آیین‌نامه شرح وظایف وزارت ورزش و جوانان گفت: به نمایندگان محترم خسته نباشد می‌گویم و تشکر می‌کنم. نظری که اعلام کردند برای ما هم محترم است. خیلی‌هایشان به ما گفتند از توضیحات شما قانع شده‌ایم. سوال در این مورد بود که قانون اهداف و وظایف وزارت ورزش در شهریور ۹۹ قطعی و در ۱۰ مهر به رئیس جمهور وقت ابلاغ شد. در آن قانون نوشته شده که مهلت زمانی ۶ ماهه لازم است تا آیین‌نامه‌های مرتبط با آن تدوین شود و پس از طی روند قانونی نهایتا اجرا شود. ۱۱ ماه قبل که کار را شروع کردیم بعد از چند هفته متوجه این تکلیف شدیم و پیگیری کردیم. مرتب با کمیسیون‌های مختلف در صحبت و رفت‌وآمد بودیم.
او افزود: وقتی ما مشغول به کار شدیم این ۶ ماه گذشته بود. برای اینکه شهریور ۹۹ انجام شده بود و ۱۰ مهر نامه آقای قالیباف به آقای روحانی بوده که ۶ ماه فرصت تدوین داده بودند. البته دولت وقت هم در فرصت ۶ ماهه، تحویل کمیسیون‌های مربوطه در دولت داده اما بررسی و جلسات در هیات دولت طول کشیده بود. مرسوم است این آیین‌نامه‌ها طول می‌کشد. دو آیین‌نامه‌ یکی ماده ۸ و دیگری ماده ۶ در رابطه با صندوق حمایت از قهرمانان مانده بود که توضیح داده و پیش‌نویس‌هایش را تنظیم کرده بودیم. کار حقوقی ما انجام شده اما در کمیته تخصصی و کمیسیون‌ها در حال بررسی بود. از یکی دو ماه پیش که در کمیسیون فرهنگی توسط سوال کننده محترم مطرح شد، ما تسریع و پیگیری کردیم که کمیسیون فرهنگی مطالبه می‌کند. نهایتا در تاریخ ۹ مرداد در هیات دولت این را تصویب کردیم.
وزیر ورزش ادامه داد: چیزی در سوال نبود و بعدا اضافه شد. اینکه حالا که طول کشیده، ظرفیت های قانونی اضافه شده یا نه که من توضیح دادم. کسالت هم دارم و با سختی به احترام نمایندگان مجلس خودم را آماده کردم که صحبت کنم. توضیح دادم این ظرفیت‌ها در قانون وجود دارد و ما هم به دنبال آن هستیم. ماده ۴ خیلی مطالب خوبی دارد. هر جای کشور صحبت از ورزش باشد سیاست‌گذاری، هدایت و نظارت آن با وزارت ورزش است که خیلی خوب است. مثلا من به عنوان وزیر ورزش، وزیر همه چیز ورزش هستم از جمله نیروهای مسلح، دانش آموزی، کارگری و هر جایی که صحبت از ورزش باشد. ما می توانیم کمک، نظارت و همفکری کنیم که این خیلی اتفاق خوبی است. من تمام اینها را توضیح دادم و عرض کردم.
او افزود: ما ورزشی‌ها دوست داریم خوبی‌های ورزش را بگوییم یعنی اگر دنبال عیب بگردیم هر باغچه‌ای را که تکان بدهی چیزی از آن درمی‌آید. اگر مرتب دنبال عیب بگردیم در مورد هر کسی، هر چیزی و هر پدیده‌ای عیب درمی‌آید اما دوست داریم در ورزش نیمه پر لیوان را ببینیم. از طرفی مردم ما ظرفیت شنیدن این همه مطالب منفی را ندارند. آقای رئیسی هم می‌گوید کار می‌کنید بگویید تا مردم بدانند. من اگر می‌توانستم از خجالت خانواده‌ام دربیایم همین‌جا تخت می‌گذاشتم و سر کارم می‌خوابیدم. وقت برای کار کردن کم داریم. خیلی از روزهایی که در چند هفته گذشته کسالت داشتم در اتاقم قرنطینه بودم و کارم را هم می‌کردم. باور کنید درد می کشیدم. من الان که با شما صحبت می‌کنم با مسکن‌ها خودم را نگه داشته‌ام اما چون داریم کار می‌کنیم مریضی ما دیر خوب می‌شود. مریضی من یک ماه طول کشیده است. فدای سر همه. وظیفه‌ام است. یونیفورم کار پوشیده‌ایم و باید کم نگذاریم.
او با اشاره به سوالی که در مورد قرارداد ویلموتس پرسیده شده بود، بیان کرد: اگر وزیر بخواهد سمبل کند که خوب نیست. من بلدم چیزی را گرد کنم و از دستش در بروم اما موضوع بیت‌المال است. می‌پرسند افرادی که مسبب  قرارداد ویلموتس بودند، در انتخابات فدراسیون ثبت نام کرده‌اند. چرا وزارت ورزش در جایگاه نظارت مانع نمی‌شود؟ مگر من از نظر قانونی می‌توانم جلوی ثبت نام افراد را بگیرم؟ هر کسی از من می‌پرسد ثبت نام کنم به خودم اجازه نمی‌دهم نه بگویم. می‌گویم موفق باشید. بروید تنور انتخابات را گرم کنید. بله ویلموتس را هم سوال کردند. ما هم از این قضیه راضی نیستیم. هر پیگیری لازم باشد باید انجام بدهیم. اگر پیگیری‌ها منجر به این شود که باید پول بدهیم باید بدهیم و اگر به جایی برسد که باید با مسببین برخورد شود، من که نمی‌توانم برخورد کنم. هر دستگاهی که باید برخورد کند، انجام بدهد. اگر خود فدراسیون می‌خواهد موضع‌گیری کند، پول بدهد یا ندهد، بسم‌الله. 
وزیر ورزش و جوانان ادامه داد: به عنوان خادم ورزش به مجلس و نمایندگان اعتماد دارم. رای و نظری هم که امروز دادند، برایم محترم است، حتی از مجلس که برگشتم به آقای معتمدکیا گفتم یک نامه آماده و از مجلس تشکر کن. 120 نفر گفتند توضیحات من قانع کننده نبوده و 112 نفر توضیحات را قانع کننده دانستند.
سجادی در پاسخ به این سوال که شنیده شده که روز آخر فرصت ثبت نام کاندیداهای کمیته ملی المپیک برای ریاست کمیته شرکت می‌کنید اما شایعاتی هم مطرح است که دولت مخالف حضور شماست، گفت: هر جفت این موارد درست نیست.
وزیر ورزش در مورد جلسه با مهدوی‌کیا و انصراف تیم امید از بازی‌های کشورهای اسلامی گفت: تیم امید شایستگی حضور در المپیک را دارد. من به عنوان مسئول و پاسخگو بیشتر دوست دارم و پیگیری می‌کنم. یک روز آقای مهدوی‌کیا به من گفت فردا شب بازی تدارکاتی با گل گهر دارم اما هیچ کجا به من زمین نمی‌دهند. گفته‌اند چون ماه رمضان است بعد از افطار اما برق و روشنایی زمین‌هایی که گرفته‌ایم مشکل دارد. من فورا زمین شماره یک استادیوم آزادی را هماهنگ کردم. گفتم خودم هم از اول تا آخر می‌آیم. بعد هم کسانی که روزه بودند را دعوت کردیم و میزبانشان بودیم. دوست دارم این تیم موفق شود و خیلی متاسف شدم که گفت باشگاه‌ها به تیم ملی ورزشکار نمی‌دهند. آقای مهدوی‌کیا از یکسری کمبود همکاری‌های گله‌مند بود و من هم خواهش کردم همکاری بیشتر شود و با تیم امید همکاری کنند. 
او افزود: هنوز از طرف فدراسیون در مورد انصراف تیم امید چیزی به ما اعلام نشده است. از صبح هم دفتر نبودم و خبر ندارم نامه‌ای آمده یا نه. با آقای میرشاد ماجدی هم در  این مورد صحبتی نکرده‌ام. نامه‌ای رسما نیامده است اما اگر فرض بنا بر صحت این خبر باشد متولی امر فدراسیون فوتبال است و ما هم مثل تثبیت آقای اسکوچیچ و کادرش حمایت می‌کنیم. اگر کارشناسی کرده‌اند که این تیم اعزام نشود، ما هم موافق هستیم اما علت آن برای ما مهم است چون بازی‌های کشورهای اسلامی ساده نیست که 10 روز قبل از مسابقات انصراف بدهیم چون ممکن است در برنامه آنها هم مشکل ایجاد شود. نمی‌دانم الان در جدول کشور میزبان اختلالی ایجاد و ناراحت می‌شوند یا نه. 
 
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین