تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
plusresetminus
حزب الله:سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: افرادی که علائم مشکوکی مانند سرفه و سرما خوردگی دارند از حضور در اماکن و مراسم مذهبی به عنوان برگزار کننده یا شرکت کننده خودداری کنند.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۵۸۹
ضرورت کاهش مدت زمان برگزاری مراسم عزاداری/ لزوم رعایت فاصله گذاری اجتماعی عزاداران در دسته‌های عزاداری
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،مجتبی خالدی، سخنگوی سازمان اورژانس کشور گفت: دسته های عزاداری که در خیابان ها تردد می کنند؛ باید فاصله اجتماعی ۱/۵ تا ۲ متر را از یکدیگر رعایت کنند. مسیر را برای عبور آمبولانس حامل بیمار بد حال باز کنند و حتما راهی را برای عبور خودروها در کنار دسته های عزاداری باز بگذارند تا تردد ماشین ها به خصوص آمبولانس ها به سهولت انجام شود.
به گفته وی سازمان اورژانس کشور به مسئولان هیئت ها و تکیه ها و همچنین عزاداران توصیه می کند که زمان برگزاری مراسم عزاداری را تا حد امکان کاهش بدهند و دستورالعمل های بهداشتی مصوب شده در ستاد ملی مقابله با کرونا را مانند زدن ماسک ، تهویه مناسب و فاصله گذاری اجتماعی به طور دقیق رعایت کنند.
او افزود: مراسم عزاداری در شرایط شیوع کرونا بهتر است در فضای باز برگزار شوند. زدن ماسک برای تمام افراد شرکت کننده در مراسم الزامی است. افرادی که در قسمت پذیرایی فعالیت می کنند، حتما در تمام زمان حضورشان از ماسک استفاده کنند.
خالدی افزود: موکب هایی که در حال پذیرایی از عزاداران هستند از ماسک و دستکش یک بار مصرف با هدف جلوگیری از شیوع بیماری استفاده کنند. با توجه به شیوع بیماری تب کریمه کنگو در برخی از نقاط کشور رعایت دستورالعمل های بهداشتی در خصوص استفاده از گوشت در هنگام توزیع غذاهای نذری را رعایت کنند.
او گفت: طبخ مواد غذایی را در اماکن بهداشتی انجام بدهند. افرادی که آشنا به موارد بهداشتی هستند بر روند طبخ بهداشتی مواد غذایی نظارت داشته باشند. مواد اولیه و به خصوص گوشت از مراکز معتبر و مورد تایید سازمان دامپزشکی خریداری و نهیه شوند. جهت توزیع شیر نذری باید به مدت پنج دقیقه جوشانده شود و با توجه به گرمی هوا برای تهیه شربت و آب خنک از یخ های بهداشتی استفاده کنند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین