تاریخ انتشارسه شنبه ۱۱ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۵
plusresetminus
حزب الله: سخنگوی انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی با بیان اینکه در چهار ماهه نخست امسال حدودا دو میلیون دستگاه کمتر از سال قبل موبایل به کشور وارد شده، اظهار کرد: در حال حاضر حدود یک میلیون و ۸۵۰ هزار دستگاه موبایل ذخیره که هنوز خاموش هستند و در شبکه ارتباطی فعال نشده‌اند، وجود دارد. بیش‌بینی می‌شود ظرف یک تا یک ماه و نیم آینده این دستگاه‌ها وارد شبکه ارتباطی کشور شود.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۵۷۷
2میلیون دستگاه موبایل، کمتر به کشور وارد شد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدرضا عالیان  اظهار کرد: کل واردات موبایل در چهار ماه ابتدایی امسال حدود چهار میلیون دستگاه به ارزش ۹۷۰ میلیون دلار بوده که ۱۵۰ هزار دستگاه به ارزش حدود ۱۰۰ میلیون دلار به صورت مسافری وارد کشور شده است.
همچنین به گفته وی از این این چهار میلیون دستگاهی که در سال ۱۴۰۱ به کشور وارد شده، حدود ۲۴۰ هزار دستگاه بالای ۶۰۰ دلار بوده است. همچنین بیش از ۶۵ هزار دستگاه موبایل بالای ۶۰۰ دلار به صورت مسافری به کشور وارد شده است‌.
به گفته وی چالش مهم واردکنندگان موبایل در حال حاضر تخصیص ارز است. واردکنندگان موبایل از ۲۷ اردیبهشت امسال هیچ تخصیص ارزی دریافت نکردند. در سال جاری فقط ۳۵۳ شرکت موفق شدند حداقل یک بار واردات انجام دهند. اما در جلسات مشترکی که تاکنون برگزار شده، ذی‌نفعان دولتی قول دادند که شرایط به حالت عادی برگرد.
سخنگوی انجمن موبایل افزود: به عبارت دقیق‌تر ثبت سفارش موبایل‌های ترخیص شده در سال جاری، مربوط به قبل از ۲۷ اردیبهشت بوده که به صورت قطره چکانی وارد می‌شود.
شرکت‌های واردکنند، در شرف ورشکستگی
عالیان با بیان اینکه تخصیص نیافتن ارز باعث شده بسیاری از شرکت‌ها در شرف ورشکستگی باشند، تصریح کرد: تعداد زیادی از این شرکت‌ها پرسنل زیادی دارند که خطر بیکاری آن‌ها وجود دارد، چرا که اگر وضعیت به همین شکل پیش برود، بخشی از این شرکت‌ها در ماه‌های آینده وجود نخواهند داشت‌.
سخنگوی انجمن موبایل مسئله دیگر این بخش را دپوی کالاها در گمرک عنوان کرد و گفت: بخشی از موبایل‌های وارد شده به دلیل تخصیص نیافتن ارز و تغییر تعرفه‌ها، حداقل دو تا سه ماه است که در گمرک دپو شده است.
به گزارش ایسنا، اواخر اردیبهشت ماه اخباری مبنی بر ممنوعیت واردات آیفون منتشر شد، اما چند روز بعد این وضعیت به اختلال سیستمی نسبت داده شد و اعلام شد که ممنوعیتی در واردات هیچ کدام از برندهای موبایل وجود ندارد. 
اما این ماجرا همین جا تمام نشد و اوایل تیرماه انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی گفت که واردات آیفون قانونی است، اما به دلیل مشکلات مربوط به تامین ارز، شدنی نیست و در مقابل، واردات غیرقانونی، ممنوع، اما شدنی است. به عبارت دقیق تر طبق اعلام این انجمن از ۲۴ اردیبهشت، واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تامین ارز نشده و واردات موبایل‌های زیر ۶۰۰ دلار هم به صورت قطره چکانی در حال انجام است. در همان گفت‌وگو این نکته هم مطرح شده بود که قرار است تکلیف تخصیص ارز موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار تا یک هفته بعد (یعنی ۲۱ تیر) معلوم شود. اما پیگیری های ایسنا از انجمن واردکنندگان موبایل، تبلت و لوازم جانبی نشان می دهد که هنوز خبری از تعیین تکلیف واردات موبایل‌های بالای ۶۰۰ دلار نیست.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین