کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

اتمام مطالعات ارزیابی تاثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه پیاده راه‌سازی خیابان دانشکده

پایگاه خبری کرج امروز , 10 مرداد 1401 ساعت 13:25

حزب الله:
رئیس سازمان فرهنگی اجتماعی ورزشی شهرداری کرج از اتمام مطالعات ارزیابی تأثیرات اجتماعی و فرهنگی پروژه پیاده راه‌سازی خیابان دانشکده خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محسن برجی با اشاره به اینکه ارزیابی تأثیرات اجتماعی فرهنگی (اتاف) پیاده راه‌سازی خیابان دانشکده در زمستان سال ۱۴۰۰ در دستور کار سازمان فرهنگی اجتماعی قرار گرفت، به تعریف (اتاف) پرداخت و گفت: این مهم، پی آمد نظری و عمدتاً روش‌­شناختی آگاه شدن بر کارکردهای پنهان پروژه‌­های درحال‌توسعه است.
وی افزود: به‌موجب آن، اجرای هر طرح، سیاست یا برنامه توسعه‌­ای قبل از اجرا با یک سری مناسبات محیطی، اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی درگیر است که تجربه برنامه­‌های توسعه نشان می‌­دهد تا زمانی که هماهنگی لازم بین این مناسبات ایجاد نشود، اجرای طرح توسعه­‌ای با موفقیت چندانی همراه نبوده و اهداف موردنظر به‌طور کامل محقق نخواهد شد.
به گفته رئیس سازمان فرهنگی ورزشی و اجتماعی شهرداری کرج این‌گونه مطالعات منجر به مشارکت مردم و ارگان‌های ذی‌ربط در تصمیم‌گیری و خروجی موفق‌تر و منطقی‌تر نیز می‌شود.
این مسئول در ادامه به تشریح جزئیات پروژه پیاده راه‌سازی خیابان دانشکده پرداخت و گفت: خیابان دانشکده شمالی به طول تقریبی ۴۰۰ متر و دانشکده جنوبی ۲۱۵ متر است که البته تأکید اصلی مطالعه بر خیابان دانشکده جنوبی بوده و با عنایت به محل قرارگیری این خیابان در هسته کهن مرکز شهر کرج و شرایط حاکم بر آن در پروژه پیاده راه‌سازی خیابان دانشکده به‌طور خاص مسائل اجتماعی در اولویت اول و مسائل کالبدی و ترافیکی در اولویت‌های بعدی قرارگرفته که اهمیت موضوع را دو چندان می‌کند.
وی خاطرنشان کرد: به‌منظور تعامل و هماهنگی هر چه بیشتر از ابتدا تا مراحل نهایی، پروژه با حضور نمایندگان کلیه معاونت‌ها، مناطق و سازمان‌های مرتبط با پروژه (معاونت شهرسازی و معماری، معاونت فنی و عمرانی، معاونت حمل‌ونقل و ترافیک، معاونت خدمات شهری، مناطق ۲ و ۹، اداره کل املاک، سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری) طی جلسات متعدد موردبررسی و پیگیری قرارگرفته است.
برجی اضافه کرد: در نهایت گزارش نهایی نیز طی جلسه‌ای موردبررسی قرار گرفت که نتایج و کاربست مطالعه انجام پذیرفته به‌عنوان نقشه راه فرهنگی و اجتماعی پروژه به دست‌اندرکاران ارائه خواهد شد.


کد مطلب: 288515

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288515/اتمام-مطالعات-ارزیابی-تاثیرات-اجتماعی-فرهنگی-پروژه-پیاده-راه-سازی-خیابان-دانشکده

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com