کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

فضای شهری کرج برای معلولان و افراد کم‌توان مناسب سازی می‌شود

پایگاه خبری کرج امروز , 10 مرداد 1401 ساعت 13:24

حزب الله:
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری کرج با اشاره به همکاری‌های صورت گرفته میان کرج و سازمان آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن (جایکا) در خصوص مناسب‌سازی معابر شهری، گفت: تردد آسان افراد کم‌توان در معابر جدیدالاحداث لحاظ می‌شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،حمید قاسمی ضمن یادآوری نشست سرپرست شهرداری کرج با اعضای سفارت ژاپن و هیئت جایکا همراه با انجمن نعناع که با هدف توسعه مناسب‌سازی معابر شهری استان البرز برگزار شد، اظهار داشت: مجموعه مدیریت شهری همکاری خود با مجموعه انجمن نعناع و سازمان آژانس همکاری‌های بین‌المللی ژاپن را از سال ۹۳ آغاز کرد.
وی افزود: این همکاری‌ها سه سال پیاپی تداوم داشت و پس از سه سال چند دوره آموزشی به‌صورت پایلوت برگزار شد و تمام کسانی که متولی اجرای طرح مناسب‌سازی معابر بودند در این دوره‌ها شرکت داشتند.
قاسمی با اشاره به اینکه پس از گذراندن دوره‌های آموزشی، نگاه مناسب‌سازی و استانداردسازی معابر در پروژه‌های عمرانی جدید نمود پیدا کرد، گفت: در حال حاضر تمامی مدیران متولی طرح بر این باورند که در این مسیر حرکت کنند.
این مسئول از جمله اقدامات مدیریت شهری پس از گذراندن دوره‌های آموزشی مناسب‌سازی معابر که در کشور ژاپن برگزار شد، به استانداردسازی خیابان شهید بهشتی اشاره کرد.
وی اضافه کرد: سعی شده استانداردهایی که به‌صورت بین‌المللی تعریف‌شده، در خیابان شهید بهشتی لحاظ شود که ایجاد علائم حسی در پیاده‌روها برای نابینایان، تعیین خطوط پروژه برای پیاده‌سازی کف و بر و ظرفیت‌های هدایت آب‌های سطحی، هدایت آب باران به سفره‌های آب زیرزمینی قابلیت تردد ایمن در معابر و ایستگاه‌های اتوبوس برای افرادی که با ویلچر تردد می‌کنند یا کم‌توان جسمی و حرکتی هستند، سرپوشیده کردن نهرها و محل عبور آب‌های سطحی و پیاده محور بودن خیابان شهید بهشتی از جمله اقدامات در این راستا به شمار می‌رود.
مدیرکل دفتر نوسازی و تحول اداری شهرداری کرج در ادامه با اشاره به اینکه تلاش می‌شود در اجرای  پیاده‌روها حداقل استانداردها  رعایت شود، گفت: در پارک‌ها نیز استانداردهای مربوط به افراد کم‌توان پیش از احداث پیش‌بینی می‌شود و خوشبختانه کرج به‌خوبی در مسیر رعایت استانداردها قرار گرفته است.


کد مطلب: 288514

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288514/فضای-شهری-کرج-معلولان-افراد-کم-توان-مناسب-سازی-می-شود

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com