کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

سخنگوی تعزیرات خبرداد؛

بررسی تخلف درج هزینه اسکان در بلیط هواپیما/محکومیت میلیاردی ۴ شرکت لبنی

مهر , 10 مرداد 1401 ساعت 13:20

حزب الله:محمدعلی اسفنانی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: آئین نامه مربوط به تعزیرات اصلاحاتی را داشت که در ماه‌های اخیر انجام شد که در نهایت منجر به افزایش اختیارات تعزیرات شد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،محمدعلی اسفنانی در نشست خبری خود با خبرنگاران گفت: آئین نامه مربوط به تعزیرات اصلاحاتی را داشت که در ماه‌های اخیر انجام شد که در نهایت منجر به افزایش اختیارات تعزیرات شد.

وی افزود: نیروهای وزارت جهاد کشاورزی به لحاظ اینکه مطابق آئین نامه باید گزارشهای تخلفات را ارسال می‌کردند به موجب اصلاحات، به عنوان ضابط شناخته شدند.
اسفنانی به دیگر تغییرات آئین نامه‌ای تعزیرات اشاره کرد و گفت: آرای صادره در تعزیرات تا ده میلیون تومان قطعی هستند و مازاد این رقم قابل تجدید نظر است.
وی به مصوبه شورای عالی هماهنگی اقتصادی سران قوا اشاره کرد و گفت: بر اساس این مصوبه، کلیه مجازات‌های تعزیرات به ۵ برابر افزایش پیدا کرد. در بند دوم این مصوبه، اجرای قانون مذکور در تبصره دوم ماده ۷۷ قانون نظام صنفی، تعلیق شد و رسیدگی‌ها توسط رؤسای شعب تعزیرات انجام می‌شد. در بند سه این مصوبه، نصب پارچه برای واحدهای متخلف به مدت ده روز صادر شد.
سخنگوی سازمان تعزیرات حکومتی افزود: جهت کشف تخلفات، اجازه ورود به محل وجود کالا به تعزیرات داده شده است.
اسفنانی همچنین از به کارگیری ۱۴۰ نیروی جدید به عنوان رئیس شعب خبر داد.
وی به راه اندازی شعب ملی اشاره کرد و گفت: در بحث رسیدگی به شعب ملی، رسیدگی به صورت موردی است و با اختیارات تام تحقیقات را انجام می‌دهند. بحث مواد شوینده، لاستیک خودرو، بلیط هواپیما و روغن موتور بوده است. همچنین در بحث مواد لبنی ۴ مورد محکومیت داشتیم که در یک مورد متخلف ۳۶ میلیارد تومان، در پرونده‌های دیگر ۱۸ و ۱۰ میلیارد تومان و در پرونده‌ای هم ۸۳۰ میلیون تومان محکومیت داشتیم.
اسفنانی با انتقاد از افزایش قیمت بلیط هواپیما گفت: این مورد هم به شعب ملی ارسال و در حال بررسی است. برخی آژانس‌ها، مبلغی را به عنوان شرط اسکان و اقامت را در قیمت بلیط لحاظ می‌کنند که تخلف گرانفروشی و فروش اجباری است.
سخنگوی سازمان تعزیرات به مهم‌ترین پرونده‌های تعزیرات اشاره کرد و گفت: یکی از پرونده‌ها مربوط عدم ایفای تعهدات ارزی با ۹ هزار و ۱۰۰ میلیارد و دیگری مربوط به قاچاق ارز به مبلغ ۶ هزار میلیارد ریال بوده است.
وی در خصوص وارده پرونده‌ها هم گفت :۲۱ هزار و ۴۱۶ فقره پرونده با عنوان بهداشت داشتیم. در بحث قاچاق کالا و ارز ۲۹ هزار پرونده داشتیم .۳ هزار و ۱۹۶ میلیارد ریال وصولی چهار ماه گدشته در حوزه قاچاق داشتیم که این رقم در مدت زمان مشابه امسال ،۵ هزار د ۳۰۸ میلیارد ریال بوده که حاکی از افزایش ۵ درصدی است.
اسفنانی در خصوص تخلفات فروشگاه‌های زنجیره‌ای گفت :۲۵۵۳ پرونده داشتیم که از این تعداد، ۲۴۶۳ پرونده مختومه شده و از این تعداد ۲۰۳۶پ رونده منتهی به محکومیت شدند. ارزش ریالی وصولی این پرونده‌ها هم ۱۸۷ میلیارد ریال بوده است.
سخنگوی تعزیرات ادامه داد: در بحث مشاوران املاک ،۵۳۴ فقره پرونده داشتیم که از این تعداد ۴۱۱ فقره پرونده مختومه شده و ۲۲ مورد از این تعداد منتهی به برائت شدند.
وی در خصوص بیشترین تخلفات هم گفت: عدم درج قیمت، گرانفروشی، عدم ارائه فاکتور، کم فروشی، عدم رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی بیشترین تخلفات بوده است.
وی در پاسخ به سوال خبرنگار مهر مبنی براینکه تعزیرات چطور بر تخلفات بازار مسکن در رابطه با اجرای مصوبه ۲۵ درصدی اجاره بها نظارت می‌کند گفت: بر اساس مصوبه اعلام شد که قراردادها نیازی به تمدید ندارند اما تخلفاتی که در این حوزه صورت می‌گیرد باید گزارش شود یا شاکی خصوصی داشته باشد.
اسفنانی ادامه داد: از تعداد ۵۳۴ فقره پرونده تعزیراتی در حوزه مسکن تعدادی مربوط به عدم اجرای مصوبه است با این حال با مشاوران املاک متخلف که در این رابطه و همچنین در تنظیم قراردادهای صوری و دریافت حق معامله اقدام به تخلف بکنند، برخورد می‌کنیم.
سخنگوی سازمان تعزیرات در خصوص طرح دارو یاری و طرح نان گفت: پرونده‌های مربوط به تخلفات این حوزه مربوط به دانشگاه علوم پزشکی به عنوان ضابط است.


کد مطلب: 288511

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288511/بررسی-تخلف-درج-هزینه-اسکان-بلیط-هواپیما-محکومیت-میلیاردی-۴-شرکت-لبنی

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com