کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ارسال نخستین محموله غلات اوکراینی از بندر اودسا

10 مرداد 1401 ساعت 12:38

حزب الله:
ترکیه از حرکت نخستین کشتی حامل غلات اوکراینی از بندر اودسا خبر داد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ترکیه در بیانیه‌ای اعلام کرد نخستین کشتی حامل محموله غلات اوکراین امروز (دوشنبه) بندر اودسا را ترک کرده است.
به گزارش آسوشیتدپرس، این صادرات غلات که بخشی از توافقی است که به تلاش ترکیه میان روسیه و اوکراین برقرار شد، بیشتر شامل ذرت می‌شود.
وزارت دفاع ملی ترکیه نیز در بیانیه‌ای اعلام کرد: «همانطور که طرف‌های توافق به نتیجه رسیدند، این محموله روز دوشنبه صبح ساعت ۸:۳۰ به وقت محلی بندر اودسا را ترک کرد.»
همچنین این نهاد ترکیه اعلام کرد محموله‌های دیگری نیز به زودی ارسال خواهند شد و «روند ارسال آن‌ها طی شده است.»
ساعت ۵ صبح به وقت محلی اعلام شد که محموله امروزی هنوز در بندر اودسا پهلو گرفته است. شناور کنونی به نام «رازونی» (Razoni) در سال ۱۹۹۶ ساخته شد و دارای ۱۸۶ متر طول و ۲۵ متر عرض است و ظرفیتی ۳۰ هزار تنی دارد.
پیش از این «حلوصی آکار» وزیر دفاع ترکیه، اعلام کرده بود که روند اجرای توافقنامه مربوط به صادرات غلات از بنادر اوکراین بین سازمان ملل، مسکو، آنکارا و کی‌یف آغاز شده است.
جمعه هفته گذشته نیز «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین، از بندر «چورنومورسک» در اودسا بازدید کرد؛ این بندر جایی است که غلات اوکراین در حال حاضر برای صادرات برای نخستین بار از زمان آغاز حمله روسیه در تاریخ ۲۴ فوریه بارگیری می‌شوند.
پس از آن معاون «آنتونیو گوترش» دبیرکل سازمان ملل، اعلام کرد فرمول توافق غلات می‌تواند به تفاهم‌های دیگری بین مسکو و کی‌یف منجر شود.


کد مطلب: 288503

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288503/ارسال-نخستین-محموله-غلات-اوکراینی-بندر-اودسا

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com