تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۱:۰۳
plusresetminus
حزب الله:عزت‌الله انتظامی می گفت:خود من روز عاشورا نمی‌توانم در خانه بنشینم و حوصله هیچ کاری را هم ندارم جز اینکه بیرون بروم و مراسم عزاداری امام‌ حسین (ع) را ببینم.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۴۸۴
عزت‌الله انتظامی روز عاشورا چه می‌کرد؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،این بازیگر فقید سینمای ایران که در «روز واقعه» به عنوان فیلم ماندگار درباره واقعه عاشورا بازی کرده بود، در بخشی از گفتگویی که سال‌ها قبل با ایسنا داشت، گفته بود، "روز واقعه" تاثیرگذار است و تاثیرگذاری این فیلم به حدی بوده که تا کنون کمتر فیلم یا سریال تلویزیونی به این زیبایی توانسته اثر گذار باشد.
انتظامی در عین حال گفته بود: این فیلم با وجود ضعف‌هایی که به لحاظ پرسوناژی دارد اما تنها فیلمی است که روز عاشورا را با قصه‌ای بسیار قشنگ ترسیم می‌کند.
این هنرمند قدیمی که در سال 97 از دنیا رفت، همچنین می‌گفت: روزهای عاشورا و تاسوعا از کودکی تا به حال در یاد همه ما ‌مانده و خواهد ماند و به محض اینکه نام امام‌ حسین (ع) می‌آید یک دگرگونی کلی در روحیه و زندگی آدم ایجاد می‌شود.
«روز واقعه» به کارگردانی شهرام اسدی و فیلم‌نامه بهرام بیضایی با بازی بازیگرانی چون عزت‌الله انتظامی، جمشید مشایخی، علیرضا شجاع‌نوری، محمدعلی کشاورز، لادن مستوفی، ژاله علو و مرحوم مهدی فتحی  ماجرای عبدالله جوان «نصرانی»  ( با بازی علیرضا شجاع نوری ) تازه مسلمان شده‌ای است که در روز عروسی خود با راحله، ندایی می‌شنود که «کیست که مرا یاری کند؟» عبدالله پس از چند بار شنیدن آن صدا، منقلب شده و مجلس عروسی را ترک می‌کند. عبدالله به جستجوی صدا برمی‌آید. آن هم در حالی که برادران متعصب راحله ترک مجلس عروسی را توهینی به خود دانسته و در پی‌اش روان می‌شوند.عبدالله در طول مسیرش با اتفاقاتی روبه‌رو می‌شود و به نشانه‌هایی برمی‌خورد که نشان دهنده این است که امام حسین(ع) می‌دانسته او در جستجوی صدایی که به یاری‌اش می‌طلبد می‌رود. عبدالله به تاخت بیابان‌ها را طی می‌کند و خود را به صحرای کربلا می‌رساند. منتها وقتی به کربلا می‌رسد که عصر روز عاشورا است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین