کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

واکنش معاون امنیتی وزیر کشور به درگیری‌های مرزی ایران و طالبان؛ نیروهای افغانستان به حدود مرزی توجیه شوند

تسنیم , 10 مرداد 1401 ساعت 10:03

حزب الله:معاون امنیتی وزیر کشور گفت: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند. بارها این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است که باعث نشود تنش‌های محدود علی‌رغم خواست دو طرف صورت بگیرد.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، میراحمدی معاون امنیتی وزیر کشور در خصوص درگیری نیروهای مرزبانی ایران با نیروهای طالبان اظهار داشت: برابر گزارش‌های واصله دیروز تعداد محدودی از نیروهای مرزبانی افغانستان در منطقه زهک بین میل 56 و میل 57 بدون رعایت حدود جغرافیایی و مرزی دست به اقدامات تحریک‌آمیزی زدند.
وی ادامه داد: مرزبانی جمهوری اسلامی ایران با مدیریت صحنه و جلوگیری از تشدید تنش‌ها موضوع را مدیریت و خاتمه پیدا کرد. متاسفانه امروز در همان منطقه نیروهای مرزبانی افغانستان دست به اقدامات تحریک آمیز دیگری زدند و به سمت نیروهای مرزبانی ایران اقدام به تیراندازی کردند.
میراحمدی بیان داشت: متقابلاً نیروهای مرزبانی جمهوری اسلامی ایران نیز پاسخ این تیراندازی را دادند. در ساعت یک و نیم بعد از ظهر پس از حدود یک ساعت درگیری محدود این موضوع با مدیریت و تسلط مرزبانی جمهوری اسلامی خاتمه پیدا کرد.
معاون وزیر کشور خاطرنشان کرد: لازم است نیروهای مرزبانی افغانستان به حدود جغرافیایی و مرزی توجیه بشوند. بارها این موضوع به مقامات افغانستانی گوشزد شده است که باعث نشود تنش‌های محدود علی‌رغم خواست دو طرف صورت بگیرد.


کد مطلب: 288469

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/288469/واکنش-معاون-امنیتی-وزیر-کشور-درگیری-های-مرزی-ایران-طالبان-نیروهای-افغانستان-حدود-توجیه-شوند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com