تاریخ انتشاردوشنبه ۱۰ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۹
plusresetminus
حزب الله:براساس گزارش وال استریت ژورنال، رئیس‌جمهوری جدید سریلانکا بازگشت "گوتابایا راجاپاکسه" فراری به این کشور را در شرایط فعلی مناسب ارزیابی نمی‌کند چرا که ممکن است تنش‌های سیاسی را شعله‌ور کند.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۴۶۶
رئیس‌جمهوری سریلانکا اوضاع را برای بازگشت "راجاپاکسه" مناسب نمی‌داند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، "رانیل ویکرمسینگه" رئیس‌جمهوری جدید سریلانکا یکشنبه در مصاحبه با وال استریت ژورنال گفت: به اعتقاد من زمان برای بازگشت او مناسب نیست. هیچ نشانه‌ای نمی‌بینم که او به زودی بازگردد.
طبق گزارش خبرگزاری رویترز، راجاپاکسه که پیش از این رئیس‌جمهوری سریلانکا بود، پس از سوءمدیریتش در اداره این کشور و درخواست‌ها برای استعفا، در نهایت در ۱۳ ژوئیه از سریلانکا گریخت و بعد از مدتی از سمتش کناره‌گیری کرد. او در حال حاضر در سنگاپور به سر می‌برد. چند روز پس از آن، ویکرمسینگه در رای‌گیری پارلمانی برنده و به عنوان رئیس‌جمهوری جدید انتخاب شد.
براساس گزارش وال استریت ژورنال، ویکرمسینگه همچنان با راجاپاکسه به منظور تعامل درباره مسائل انتقال امور اجرایی و دیگر مسائل دولتی در تماس مانده است.
این کشور بحران‌زده در حال مذاکره با صندوق بین‌المللی پول در مورد بسته کمک مالی بوده است. در ماه آوریل، سریلانکا بازپرداخت حدود ۱۲ میلیارد دلار بدهی خارجی را به حالت تعلیق درآورده بود و تا پایان سال ۲۰۲۵ باید نزدیک به ۲۱ میلیارد دلار را پرداخت کند.
در این گزارش آمده است که ویکرمسینگه انتظار دارد توافقی در سطح کارکنان صندوق بین‌المللی پول تا پایان ماه اوت حاصل شود. او همچنین افزود که سریلانکا باید سال آینده بیش از سه میلیارد دلار از سایر منابع برای حمایت از واردات ضروری از جمله سوخت، غذا و کود تامین کند. او همچنین به وال استریت ژورنال گفت که ماه‌ها طول می‌کشد تا سریلانکا شاهد بهبود قابل توجهی در شرایط اقتصادی خود باشد.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین