تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۳:۲۵
plusresetminus
حزب الله: رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از ارکان عدالت محوری فراهم آوردن فرصت برابر برای همه اقشار جامعه است و با توجه به اینکه معلولین بخش قابل توجهی از جمعیت کرج را تشکیل می‌دهند، رسالت مدیریت شهری در این حوزه سنگین‌تر است.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۴۰۶
عدالت اجتماعی یعنی حضور معلولان در شهر/ مناسب سازی معابر شهری زمانبر است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،عمار ایزدیار پیش از ظهر امروز در نشست صمیمی سرپرست شهرداری کرج با اعضای سفارت ژاپن و هیئت جایکا همراه با انجمن نعناع که جهت توسعه مناسب سازی معابر شهری استان البرز برگزار شد، اظهار کرد: ژاپن در حوزه مناسب سازی معابر یکی از کشورهای پیشروی جهان است.
وی با اشاره به اینکه انسان محور بودن از ویژگی‌های بارز شهرهای ژاپن است، گفت: همین باعث شده تمام اقشار به ویژه معلولین بتوانند در خیابان‌ها و معابر شهری به راحتی بدون مشکل تردد داشته باشند.
وی با تاکید بر اینکه طی سال‌های گذشته مدیریت شهری کرج تلاش زیادی برای حضور معلولین در جامعه صورت داده، تاکید کرد: مناسب سازی معابر در کرج با توجه به موقعیت خاص این کلانشهر و زیرساخت‌های ضعیفی که دارد، زمانبر است و نیازمند برنامه ریزی و همت مضاعف است.
این مسئول ابراز کرد: طی چند سال گذشته در اغلب پیاده راه‌ها و پارک‌هایی که  که در کرج به بهره برداری رسیده، فضای مناسبی برای تردد معلولان در نظر گرفته شده است.
ایزدیار افزود: علاوه بر این طی چند سال گذشته شاهد بهره برداری از پارک ویژه روشندلان در کرج بودیم که این امر ما را یک قدم به احقاق حقوق جامعه معلولان نزدیک کرده است.
رئیس کمیسیون برنامه‌ و بودجه شورای اسلامی شهر کرج گفت: یکی از ارکان عدالت محوری فراهم آوردن فرصت برابر برای همه اقشار جامعه است و با توجه به اینکه معلولین بخش قابل توجهی از جمعیت کرج را تشکیل می‌دهند، رسالت مدیریت شهری در این حوزه سنگین تر است.
وی اضافه کرد: شهرهای توسعه دنیا به سمت شناسایی محلاتی پیش می‌روند که معلولان بیشترین تراکم سکونت را در آنها دارند تا بتوانند با برنامه ریزی، خدمات مناسبی به آنها ارائه دهند.
عضو شورای شهر کرج گفت: ما هم در کرج باید در راستای هوشمندسازی شهر به این سمت حرکت کنیم و بدون شک حرکت در این مسیر ساده نیست.
وی ادامه داد: باید بسترهای لازم برای دریافت خدمات از سوی معلولین به راحت ترین شکل فراهم شود تا شاهد حضور پررنگ این عزیزان در لایه های مختلف جامعه باشیم.
منبع : پایگاه خبری کرج امروز
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین