تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۱۲:۵۱
plusresetminus
دبیرکل سازمان ملل ضمن ابراز نگرانی شدید خود از اعتراضات مستمر در عراق، از همه گروه‌ها و طرف‌های دارای نفوذ در عراق خواست فورا اقداماتی را برای آرام کردن اوضاع و اجتناب از خشونت بیشتر و حمایت از تظاهرکنندگان در پیش بگیرند.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۳۹۵
اولین واکنش گوترش به ناآرامی‌ها در عراق/ جریان صدر به اظهارات هیات سازمان ملل جواب داد
 فرحان حق، معاون سخنگوی آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل امروز (یکشنبه) به نقل از گوترش اعلام کرد، "با نگرانی اعتراضات مستمر در عراق را که چند زخمی داشته، پیگیری می‌کنم".
گوترش تاکید کرد: احترام به آزادی بیان و تجمع مسالمت‌آمیز از جمله حقوق اساسی است که باید در تمامی زمان‌ها به آنها احترام گذاشته شود.
دبیرکل سازمان ملل در ادامه از تمامی طرف‌های مؤثر و مربوطه خواست اقدامات فوری را جهت آرام کردن شرایط در پیش گرفته و از خشونت بیشتر اجتناب کرده و حمایت از تظاهرکنندگان صلح‌جو و نهادهای دولتی را تضمین کنند.
همچنین او همه گروه‌ها و طرف‌های مؤثر را به کنار گذاشتن اختلاف‌نظرها و تشکیل کابینه‌ای ملی، مؤثر و قادر به اجرای اصلاحات بدون تعلل بیشتر و از طریق گفتگوی مسالمت‌آمیز و فراگیر تشویق کرد.
هیئت سازمان ملل در عراق (یونامی) نیز شنبه با انتشار توییتی ضمن ابراز نگرانی شدید خود از تنش‌های مستمر در عراق تاکید کرد، "بالا بردن صدای عقل و خرد برای جلوگیری از خشونت بیشتر لازم است و از همه گروه‌ها می‌خواهیم در راستای منافع تمامی عراقی‌ها از تنش بکاهند".
در مقابل یکی از رهبران نزدیک به مقتدی صدر، رهبر جریان صدر عراق از بیانیه یونامی انتقاد کرد.
صالح العراقی، از چهره‌های نزدیک به صدر در توییتی از بیانیه هیئت یونامی و به آرامش فراخواندن عراقی‌ها انتقاد کرد.
العراقی توییت کرد، "امیدوارم که حضور سازمان ملل در عراق حضوری منفی نباشد".
این چهره عراقی در ادامه تاکید کرد: جریان صدر همواره خواستار این بوده که حضور سازمان ملل در عراق کمرنگ نباشد.
همچنین او از سازمان ملل خواست از مردم عراق برای پایان یافتن مشکلات و رنج‌هایشان از فساد حمایت کند.
ابراهیم الجابری، رئیس دفتر صدر ظهر روز شنبه حامیان جریان صدر را به تحصن در داخل ساختمان پارلمان فراخواند.
به دنبال انتشار این فراخوان، جمعی از حامیان مقتدی صدر روز شنبه پس از تظاهرات در منطقه الخضراء در بغداد وارد ساختمان پارلمان عراق شدند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین