تاریخ انتشاريکشنبه ۹ مرداد ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۸
plusresetminus
حزب الله: سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: هدفگذاری ما کسب مدال بازی‌های آسیایی و به دست آوردن سهمیه المپیک است.
۰
کد مطلب : ۲۸۸۳۵۵
استکی:‌ هدفگذاری ما مدال آسیایی و سهمیه المپیک است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا استکی  درباره حضور تیم ملی بوکس ایران در تورنمنت بین‌المللی کویت، توضیح داد: این مسابقات خیلی اتفاقی پیش آمد و حدودا ۲۲ - ۲۱ تیم آمده بودند و همه وزن‌ها نیز توسط میزبان معرفی شدند. ترکیب هیچ تیمی کامل نبود و حدودا ۷۳ بوکسور حضور داشتند که تقریبا ۲۳ نفر از آن‌ها قهرمان آسیا، جهان و المپیک بودند.
او ادامه داد: چین، ازبکستان، بلغارستان، هند و تایلند با ۸۰ - ۷۰ درصد ترکیب اصلی خود حضور داشتند و شاهین موسوی هم تنها نفر اصلی ما بود. باقی افراد مثل حسین میراحمدی، مصطفی ریگی و باقر فرجی اولین حضورشان در تورنمنت بین‌المللی بزرگسالان بود که خوش درخشیدند. خوشبختانه سه بوکسور دیگر به ورزش کشور معرفی کردیم که می‌توانند در آینده نتایج خوبی را کسب کنند.
سرمربی تیم ملی بوکس ایران گفت: با مبارزاتی که در این تورنمنت از نفرات تیم دیدم الان دیگر در هر وزن چند بوکسور قدر داریم که این موضوع نشان می‌دهد هیچ یک از ملی‌پوشان ما حتی دانیال شه‌بخش هم دیگر در امنیت نیستند و برای فیکس شدن در تیم باید بیش‌ترین تلاش خود را به کار بگیرند.
او درباره حضور شاهین موسوی در وزن ۸۰ کیلوگرم (وزن اصلی او ۷۵ کیلو است) برای تورنمنت کویت نیز توضیح داد: ما درباره سید شاهین موسوی رکب خوردیم. پس از حضور درکویت به یک‌باره همه وزن‌ها عوض شد و به اجبار شاهین را به ۸۰ کیلو فرستادیم. هم‌چنین اگر وزن‌ها تغییر نمی‌کرد ما مصطفی ریگی را برای این مبارزات نمی‌آوردیم، اما او با سختی زیاد و در سه روز خودش را به ۵۲ رساند و مبارزات درخشانی هم برابر حریفان بلغارستانی و ازبکستانی به نمایش گذاشت.
استکی افزود: ما حتی برای این مسابقات سنگین وزن نداشتیم و در حقیقت رکب خوردیم. همان‌طور که گفتم برخی وزن‌ها را تغییر دادند که کمی شرایط را به هم ریخت، اما ما مشکلی نداشتیم و نتیجه کسب شده هم مناسب بود. واقعا در دو سه وزن نیز نفراتی چون حسین میراحمدی می‌توانست برنده مبارزه اعلام شود، اما سر ما را بریدند، وگرنه قطعا قهرمان بودیم. به دلیل این که حق شاهین و طوفان را خوردند و ابروی باقر فرجی هم شکست، سکوی سوم را به دست آوردیم.
او با بیان این که هدفگذاری تیم ملی از حضور در این مسابقات آماده‌سازی برای بازی‌های آسیایی بود، توضیح داد: نتایج این مسابقات برای ما اولویت اول نبود و بیش‌تر بحث آماده‌سازی و محک زدن نفرات جدید و تیم ملی مد نظرمان بود. خوشبختانه ملی‌پوشان نیز با یک شرایط قابل قبول کار کردند و از نظر بدنی هم شرایط بسیار خوبی داشتیم. کسب مدال در بازی‌های آسیایی و به دست آوردن سهمیه المپیک، اهداف اصلی ما برای آینده هستند.
استکی در پایان صحبت‌های خود ضمن تشکر از اسپانسر تیم ملی ایران اظهار کرد: همه هزینه‌های ما برای حضور در این تورنمنت را داده است که امیدوارم این حمایت‌های از بوکس بیش‌تر شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین