تاریخ انتشارچهارشنبه ۲۹ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۹
plusresetminus
حزب الله: مسافران قطار می توانند استرداد بلیت خود را از طریق شرکت راه آهن و یا شرکت های حمل ونقلی که بلیت را صادر کرده‌اند پیگیری کنند.
۰
کد مطلب : ۲۸۷۴۳۱
استرداد بلیت قطار باید از چه طریقی پیگیری شود؟
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،ماجرای استرداد بلیت قطارها و پرداخت نکردن مبالغ در همان لحظه باز هم مشکلی دیگر در حوزه حمل و نقل مسافری است که تاکنون چندین مسافر را درگیر خود کرده است. به طوری که روز گذشته یکی از  مسافران در این مسیر توئیتی مبنی بر عدم استرداد بلیت و اعلام کنسلی بلیت را زده بود.
در این توئیت آمده بود که  امروز برای استرداد یک بلیت قطار مربوط شرکت جوپار که از علی‌بابا خریده بودم اقدام کردم. علی‌بابا من را به یکی از زیر دامنه های رجا که مربوط به استرداد بلیت است به آدرس https://refund.raja.ir منتقل کرد.
 
با ورود اطلاعات مربوط به بلیت و شماره کارت خودم، درخواست استرداد را ثبت کردم و در کمال تعجب سایت رجا زحمت کشیده بدون اینکه وجهی برای من واریز کند و بلیت من را باطل کرد! «یعنی خیلی شیک و مجلسی خطا اعلام کرد سامانه واریز وجه در دسترس نمی‌باشد!» اما بلافاصله برام پیامک فرستاده که: «مسافر گرامی بلیت شماره فلان به علت استرداد معتبر نمی‌باشد!» از این به بعد هم چند بار برای استرداد این بلیت مجدداً تلاش کردم که هر بار سایت رجا گفت: «بلیت با شماره فلان موجود نیست»!
 
استردادهای بلیت های قطار باید از چه طریقی پیگیری شود/
استردادهای بلیت های قطار باید از چه طریقی پیگیری شود/
 
 پیگیری های باشگاه خبرنگاران جوان از شرکت رجا حاکی از آن بود که بلیت های شرکت جوپار توسط سیستم مالی خود این شرکت استرداد می شود و بحث های مدیریت پرداخت با خود این شرکت است.  
 
زیرساخت فنی  این کار توسط شرکت حمل ونقل  ریلی رجا انجام شده که مشکلی نداشته و در حال انجام فعالیت است .مسافر جهت پیگیری باید به شماره ۵۱۴۹ ارجاع داده می‌شد چراکه طبق قانون  استرداد مبالغ مسافر باید از طریق خود شرکت حمل ونقل ریلی  و یا شرکت راه آهن پیگیری کند و در این زمینه شرکت رجا هیچ اقدامی نمی تواند کند.
 
پیگیری های صورت گرفته هم حاکی از آن بود که احتمال دارد در هنگام استرداد بلیت صندوق استرداد شرکت حمل ونقل ریلی جوپار مبالغ آن  به اتمام رسیده  و شارژ مجدد این صندوق هم کمی زمان بر بوده باشد .
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین