تاریخ انتشارچهارشنبه ۱۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۴۷
plusresetminus
حزب الله:رئیس پلیس فتا استان البرز گفت: با توجه به در پیش بودن عید سعید قربان، برخی افراد متخلف در فضای مجازی با عنوان جمع آوری نذورات از احساسات مردم سوءاستفاده کرده و اقدام به کلاهبرداری می کنند که کاربران باید در این زمینه هوشیار باشند.
۰
کد مطلب : ۲۸۶۴۹۴
هشدار پلیس فتا البرز به کاربران مجازی در آستانه عید قربان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، سرهنگ رسول جلیلیان گفت: کاربران به بهانه نذورات عید قربان، فریب کلاهبرداران اینترنتی را نخورند، چرا که افراد فرصت‌طلب و کلاهبردار با سوءاستفاده از نام عید قربان با ارسال پیامک‌ جعلی در تلفن همراه یا شبکه‌های اجتماعی، شهروندان را به درگاه فیشینگ هدایت و با سرقت اطلاعات کارت بانکی نیات مجرمانه خود را عملی می‌کنند.
وی اضافه کرد: کلاهبرداران مجازی با ترفند جمع آوری کمک‌های مردمی به بهانه کمک به نیازمندان و یا اهدای هزینه خرید دام قربانی به خانواده‌های نیازمند اقدام به کلاهبرداری می‌کنند.
سرهنگ جلیلیان خاطرنشان کرد: این افراد به انگیزه کلاهبرداری از کاربران با ایجاد یک سایت و صفحه جعلی اقدام به دریافت کمک‌های مردمی تحت عنوان نذورات کرده ضمن آنکه در خلال عملیات پرداختی مردم حساب‌های آنان را رمز گشایی می‌کنند.
وی یادآورشد که کاربران به ویژه در فضای اینستاگرام چنانچه قصد پرداخت نذورات را دارند از طریق صفحه‌های معتبر معرفی شده رسمی توسط مراجع ذیصلاح اقدام نموده یا نذورات خود را به صورت نقدی به مراکز معرفی شده پرداخت نمایند تا گرفتار این کلاهبرداران نشوند.
رئیس پلیس فتا البرز گفت: کاربران برای واریز نذورات و کمک های خود به صورت مجازی از اصالت سایت و یا موسسه مربوطه اطمینان حاصل کرده تا زمینه ای برای اهداف کلاهبرداران سایبری نشوند.
این مقام انتظامی از کاربران خواست برای هرگونه واریز کمک های مالی خود فقط از طریق سازمان ها و دستگاه های ذی ربط که توسط رسانه های رسمی اعلام شده اقدام کرده و از پرداخت های اینترنتی به خصوص از طریق شبکه های اجتماعی خودداری کنند.
سرهنگ جلیلیان سایت پلیس فتا را مرجع کامل آخرین اطلاعات و تهدیدات سایبری معرفی کرد و از خانواده‌ها و عموم مردم خواست که برای پیشگیری و مقابله با هرگونه جرایم سایبری به مطالعه توصیه‌های این سایت بپردازند.
رئیس پلیس فتا البرز تاکید کرد: کاربران در صورت اطلاع از این‌گونه موارد بلافاصله مراتب را از طریق تماس با شماره تلفن ۰۹۶۳۸۰ به مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اعلام کنند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین