تاریخ انتشاريکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۲
plusresetminus
حزب الله: کشورهای آسیای میانه به رهبری روسیه نگرانی عمیق خود را بابت تهدید گسترش تروریسم در منطقه و با توجه به فعالیت‌های رو به رشد سازمان‌های تروریستی بین‌المللی در افغانستان ابراز داشته‌اند.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۵۹۱
هشدار روسیه نسبت به تهدیدات القاعده و داعش از سوی افغانستان
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وزرای خارجی کشورهای آسیای میانه به همراه وزیر امور خارجه روسیه با هدف تقویت همکاری و تشکیل رویکردهای مشترک برای مقابله با سازمان‌های تروریستی در مسکو تشکیل جلسه دادند.
در این نشست سرگئی شویگو، وزیر دفاع روسیه و همتایانش از قزاقستان، قرقیزستان، تاجیکستان و ازبکستان حضور داشتند.
شویگو گفت: اوضاع بیش از پیش جدی و متشنج است. همه چیزهایی که همتایان آمریکایی ما در افغانستان به جا گذاشتند، همچنان رو به زوال است. تمام خطراتی که در مورد آنها صحبت کردیم، در حال افزایش است. این هم نشانه‌ای از تروریسم بین‌المللی است.
وی ادامه داد: تسلیحاتی هم هست که آمریکایی‌ها به‌ میزان زیادی در افغانستان به جا گذاشته‌اند و این تسلیحات به دست افراد نادرست افتاده است.
وزیر دفاع روسیه در جمع همتایان خود از این کشورهای آسیای میانه همچنین گفت: با فعال شدن سازمان‌های تروریستی بین‌المللی و منطقه‌ای در افغانستان، در درجه نخست داعش و القاعده، یک خطر نظامی فزاینده در آسیای مرکزی است.
این مقام ارشد دفاعی دولت مسکو افزود: رهبران تروریست‌های بین‌المللی، خاک افغانستان را پایگاهی برای نفوذ به کشورهای همسایه و ایجاد شبکه گسترده زیرزمینی شبه‌نظامی می‌دانند که از جمله با انتقال شبه‌نظامیان از نقاط حساس این روند تکمیل می‌شود.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین