تاریخ انتشاريکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ - ۱۴:۲۱
plusresetminus
نقل و انتقالات تابستانی نشان دهنده کوچ دسته جمعی بازیکنان چند تیم برای ادامه فوتبال با پیراهن تیمی جدید است.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۵۸۰
کوچ دسته‌جمعی بازیکنان به یک تیم دیگر/ تغییر رنگ فوتبال ایران!
 نقل و انتقالات تابستانی فوتبال باشگاهی کشور در حالی جریان دارد که باشگاه‌های حاضر در رقابت‌های فصل آینده یکی از دو وضعیت متفاوت نسبت به همدیگر را دارند. تعدادی از باشگاه‌های لیگ برتر همچون صنعت نفت آبادان، نفت مسجد سلیمان، تراکتور تبریز، هوادار تهران، نساجی مازندران و … هنوز فعالیت خاصی در بازار تابستانی جا به جایی بازیکنان انجام نداده اند.
آنها در حالی مشغول رتق و فتق امور مربوط به کادر فنی خود هستند که به نظر می‌رسد از حالا جایی برای حضور در بین تیم‌های مدعی قهرمانی نخواهند داشت. از سوی دیگر باشگاه‌هایی همچون پرسپولیس، فولاد خوزستان، پیکان تهران و … شرایطی کاملاً متفاوت با تیم‌های فوق دارند.
پرسپولیس بدون شک با جذب بازیکنانی همچون علیرضا بیرانوند، مرتضی پورعلی گنجی، دانیال اسماعیلی فر، سروش رفیعی، گئورگی گولسیانی، سعید صادقی و چند بازیکنان امید یکه تاز فعلی بازار نقل و انتقالاتی است. این تیم در حالی خریدهای لیگ برتری خود را انجام داده است که سه نفر از آنها فصل گذشته با پیراهن سپاهان اصفهان لیگ را پشت سر گذاشته بودند.

سهمیه‌های لیگ برتر فوتبال ایران در نقل و انتقالات تابستانی محدود است اما به نظر می‌رسد یحیی گل محمدی برای هماهنگی زودهنگام بازیکنان خود ترجیح داده است نفراتی را جذب کند که فصل گذشته نیز با همدیگر بوده اند؛ سیاستی مشابه با آنچه باشگاه فولاد خوزستان در نظر گرفته است.
احسان پهلوان و سعید آقایی دو بازیکنی هستند که با جدایی از پرسپولیس، فصل آینده در جمع شاگردان جواد نکونام در فولاد حضور خواهند داشت. روندی که پیکان تهران با وجود شعار جوانگرایی نیز در نظر گرفته است و مجتبی حسینی با خریدهای خود از ذوب آهن و فولاد خوزستان نشان می‌دهد تمایل به جذب آنهایی دارد که سابقه بازی در کنار همدیگر را داشته اند.
باید دید نگاه نوپای شکل گرفته در ذهن مربیان و مدیران باشگاه لیگ برتری در نقل و انتقالات تابستانی چه نتیجه‌ای در پایان بیست و دومین دوره رقابت‌های لیگ برتر خواهد داشت.تیم‌هایی که بازیکنان جدید خود را از یک باشگاه می خرند تا شاید زودتر از رقیبان به هماهنگی لازم در هفته‌های ابتدایی لیگ برتر برسند.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین