تاریخ انتشاريکشنبه ۵ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۲۶
plusresetminus
حزب الله: متخصص بیماری های عفونی و گرمسیری، از افزایش عفونت های ویروسی در فصل گرما خبر داد.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۵۱۱
افزایش عفونت های ویروسی فصلی/ قبل از هر اقدامی تست کرونا بدهیم
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، زینب یاسین گفت: با کاهش رعایت پروتکل‌های بهداشتی پاندمی کرونا، شیوع بیماری‌های عفونت گوارشی افزایش یافته است.
 
عضو هیأت علمی دانشگاه علوم پزشکی ایران افزود: با شروع فصل گرما، تعداد زیادی از ویروس‌ها که همزیستی زیادی با انسان دارند و در سطح جامعه وجود داشتند، تظاهرات آنها کم کم شروع می‌شود.
 
وی با عنوان این مطلب که این بیماری‌های ویروسی در دوران پاندمی کرونا کمتر مشاهده می‌شد، ادامه داد: دلیل آن، رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی دوران کرونا بوده است.
 
یاسین افزود: با کم رنگ شدن رعایت پروتکل‌های بهداشتی، شاهد افزایش تظاهرات بیماری‌های ویروسی و گوارشی هستیم.
 
این متخصص بیماری‌های عفونی و گرمسیری گفت: ما نمی‌توانیم بیماری‌های ویروسی را حذف کنیم و می‌بایست همچنان نسبت به رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی لازم است.
 
وی با اشاره به افزایش موارد بیماری‌های ویروسی در دو ماهه اخیر، افزود: پاندمی کرونا هنوز وجود دارد، از همین رو لازم است که در رعایت پروتکل‌های بهداشتی و شستشوی دست‌ها، می‌تواند خیلی مؤثر باشد و می‌تواند از میزان ابتلاء به این عفونت‌ها کم کند.
 
یاسین در ارتباط با علائم بیماری‌های ویروسی و گوارشی، گفت: علائم عفونت‌های ویروسی خیلی شبیه همدیگر هستند و بعضاً غیر اختصاصی هستند. یعنی بیمار با سردرد، تب، گلودرد، بدن درد، بی حالی و بعضاً با علائم گوارشی و اسهال مراجعه می‌کند.
 
وی ادامه داد: این افراد بهتر است قبل از هر اقدامی، نسبت به انجام تست کرونا اقدام کند تا مطمئن شود تا مبتلا به کووید ۱۹ نشده است. در صورت رد ابتلاء به کرونا، عفونت‌های ویروسی فصلی نیاز به هیچ درمان اختصاصی ندارد و فرد بیمار باید خودش را در منزل قرنطینه کند. چون ممکن است ترشحات تنفسی او از طریق دهان و بینی، به بقیه افراد منتقل شود.
 
یاسین تاکید کرد: نگرانی از عفونت‌های ویروسی فصلی در افرادی که نقص ایمنی ندارند، وجود ندارد و بیماری با مراقبت‌های بهداشتی، کنترل می‌شود.
 
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین