کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

چین: کمک‌های خارجی به دولت موقت افغانستان تحویل داده شود/ آمریکا دارایی‌ها را آزاد کند

تسنیم , 4 تير 1401 ساعت 12:24

حزب الله:نماینده چین در سازمان ملل با تاکید بر آزادسازی دارایی‌های افغانستان توسط آمریکا تاکید کرد که کمک‌های خارجی باید به دولت موقت افغانستان تحویل داده شود.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «ژانگ جون» نماینده دائم چین در سازمان ملل در نشست شورای امنیت این سازمان بر تقویت مشارکت سازنده و حمایت افغانستان در تحقق حکومتداری دولتی مستقل و مؤثر تأکید کرد.
وی با اظهار اینکه درس‌های 20 سال گذشته ثابت کرده که مداخلات نظامی و مدل های خارجی در افغانستان کارساز نیست، افزود: همه طرف‌ها باید اصل مالکیت و رهبری افغان‌ها را واقعاً اجرا کنند، تعامل با دولت موقت افغانستان را به شیوه‌ای عمل‌گرایانه تقویت کنند، با صبر و حوصله آشتی ملی و وحدت داخلی در افغانستان را هدایت و حمایت کنند و یک مدل حکومتی متناسب با شرایط ملی افغانستان را بررسی کنند.
بر اساس بیانیه منتشر شده توسط سازمان ملل، نماینده چین همچنین خاطرنشان کرد: این باید یک فرآیند درونی و پیشرونده باشد که نیازمند نگرش آینده نگر و صبر لازم است.
ژانگ اضافه کرد: چین از ادامه تمدید معافیت ممنوعیت سفر برای افراد طالبان توسط کمیته تحریم‌های شورای امنیت استقبال می‌کند، که در راستای نیازهای عملی حمایت از گفتگو میان طرف های افغان است. امید است که اعضای شورا در این زمینه متحد باقی بمانند و از ارتباط خودسرانه این موضوع با سایر موضوعات غیر مرتبط خودداری کنند.
وی با اشاره به بحران انسانی افغانستان و لزوم افزایش کمک‌ها به این کشور ادامه داد: آژانس‌های مختلف کمک کننده در افغانستان باید هماهنگی و هم افزایی خود را تقویت کنند. در این روند، مالکیت دولت موقت افغانستان در دریافت کمک‌های خارجی باید رعایت شود، که شرط لازم برای اجرای مؤثر کمک‌ها است.
نماینده دائم چین در سازمان ملل همچنین خاطرنشان کرد که در ماه آوریل ده‌ها کارشناس مستقل حقوق بشر سازمان ملل به طور مشترک در بیانیه‌ای تأکید کردند که مسدود کردن دارایی‌های خارجی افغانستان توسط آمریکا شرایط زندگی زنان و کودکان افغانستان را تشدید کرده و تقریباً همه خواستار آزادسازی این پول‌ها شدند.
ژانگ افزود: متأسفانه، هیچ پیشرفتی در موضوع لغو انسداد دارایی‌ها حاصل نشده است. در زمانی که مردم افغانستان بیشترین نیاز را به منابع دارند، مسدود کردن دارایی‌های قابل توجه آن‌ها در خارج از کشور غیرمنطقی، غیرقابل توجیه و غیرقابل پذیرش است.

وی در ادامه از آمریکا خواست تا مطابق درخواست‌های دبیرکل سازمان ملل، کارشناسان حقوق بشر، آژانس‌های بشردوستانه و سایر طرف‌ها بدون قید و شرط دارایی‌های افغانستان را آزاد کند.


کد مطلب: 285462

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/285462/چین-کمک-های-خارجی-دولت-موقت-افغانستان-تحویل-داده-شود-آمریکا-دارایی-ها-آزاد-کند

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com