تاریخ انتشارشنبه ۴ تير ۱۴۰۱ - ۱۱:۲۰
plusresetminus
حزب الله: آژانس امنیت داخلی اوکراین اعلام کرد، یک شبکه جاسوسی روسی متشکل از یک قانون‌گذار اوکراینی را که پیش‌تر از سوی آمریکا به جاسوسی برای روسیه متهم شده بود، شناسایی کرده است.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۴۵۵
کی‌یف قانون‌گذار تحریم شده اوکراینی را به جاسوسی و خدمت‌رسانی برای روسیه متهم کرد
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،آژانس "خدمات امنیتی دولتی" اوکراین اعلام کرد: آندری درکاچ، قانون‌گذار اوکراینی که پیش‌تر از سوی آمریکا به جاسوسی برای روسیه متهم شده بود و در حال حاضر محل اختفایش مشخص نیست، شبکه‌ای را از شرکت‌های امنیتی خصوصی به منظور استفاده از آنها برای تسهیل و پشتیبانی از ورود واحدهای روسی به شهرهای اوکراین در جریان حمله ۲۴ فوریه مسکو تشکیل داده بود.
این در حالی است که آندری درکاچ هنوز در این باره هیچ اظهارنظری نکرده است. وی پیش‌تر ارتکاب هرگونه اقدام اشتباه را رد کرده و تاکید کرده بود که وی به خاطر افشای فساد هدف گرفته شده است.
آژانس "خدمات امنیتی دولتی" اوکراین در بیانیه‌ای به شهادت ایهور کولیخایف، معاون پارلمانی درکاچ اشاره کرد.
در این بیانیه آمده است، کولیخایف در ابتدای حمله روسیه به اوکراین بازداشت و به میانجی‌گری میان درکاچ و آژانس اطلاعات نظامی روسیه متهم شد.    
کولیخایف گفت: شرکت‌های امنیتی درکاچ باید عبور خودروهای روسی و خودروهای زرهی با پرچم روسیه را تضمین و در حقیقت ورود صلح‌آمیز ارتش روسیه به اوکراین را تضمین می‌کردند.
آژانس "خدمات امنیتی دولتی" اوکراین اعلام کرد، درکاچ هر چند ماه یکبار برای اجرای این برنامه سه تا چهار میلیون دلار دریافت می‌کرد.
درکاچ در سپتامبر سال ۲۰۲۰ از سوی وزارت خزانه‌داری آمریکا به اتهام تلاش برای نفوذ بر انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا تحریم شد.
وزارت خزانه داری آمریکا در آن زمان در اطلاعیه‌ای اعلام کرده بود، درکاچ بیش از یک دهه است که به عنوان یکی از جاسوس‌های فعال روسیه خدمت کرده است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین