تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۷
plusresetminus
داور بین‌المللی فوتسال کشورمان، داوران فوتسال بانوان را مظلوم‌ترین قشر فوتبال ایران توصیف کرد.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۳۷۴
ناظمی: داوران فوتسال بانوان مظلوم‌ترین قشر هستند/ خواستم بگویم دریافتی ما را برای گالان ترجمه نکنند!
 گلاره ناظمی در حاشیه دوره دانش‌افزایی داوران فوتسال که امروز (پنجشنبه) برگزار شد، اظهار داشت: چندین سال است از گالان (رئیس بخش فوتسال کمیته داوران فیفا) در کلاس‌های پیش‌فصل استفاده می‌کنیم. با توجه به تغییراتی که در دو سال گذشته در قوانین فوتسال ایجاد شده است، می‌توانیم به‌روزترین اطلاعات را از گالان بگیریم.
وی در ادامه تصریح کرد: کلاس‌های پیش‌فصل خیلی تأثیرگذار است؛ به‌ویژه زمانی که اطلاعات را از منبعِ آن بگیرید. من امیدوار بودم داوران خانم نیز از این کلاس استفاده کنند.

داور بین‌المللی فوتسال ایران در مورد حق‌الزحمه پایین داوران فوتسال خاطرنشان کرد: داوران، به‌ویژه داوران فوتسال و بانوان مظلوم‌ترین قشر هستند. البته با مصوبه اخیر می‌توانیم امیدوار باشیم دریافتی داوران افزایش یابد.
ناظمی در پاسخ به این پرسش که چه نگاهی نسبت به داوران فوتسال ایران در خارج از کشور وجود دارد، گفت: می‌خواستم بگویم که بخش مربوط به حقوق داوران (120 هزار تومان برای هر مسابقه) را ترجمه نکنیم تا گالان نگوید در میادین بین‌المللی هم با چهار دلار قضاوت کنید! این خیلی بد است. در هیچ کشوری نمی‌توانیم خودمان را با فوتبال مقایسه کنیم، اما اختلاف میان داوران فوتسال آقایان و خانم‌ها خیلی زیاد است.
بیشتر بخوانید
وی با اشاره به هزینه‌های جاری فوتسال بانوان بیان کرد: اگر هزینه تمرین، کفش و پیراهن را محاسبه کنیم، داوران خانم باید ده‌ها برابر دریافتی خود هزینه کنند و تا حدی می‌توان با علاقه پیش رفت. بسیاری از داورانی که می‌توانستند آینده بسیار خوبی داشته باشند، به دلیل مشکلات مالی از این حوزه جدا شدند. به داوران خانم اصرار می‌کنیم در کلاس داوری درجه سه شرکت کنند، اما کلاس‌ها به حدنصاب نمی‌رسد. باید به مشکلات داوران خانم فوتسال رسیدگی شود.
داور فوتسال کشورمان درباره رقم دقیق دریافتی داوران بانوی فوتسال عنوان کرد: دریافتی آقایان از خانم‌ها بیشتر است و خانم‌ها کمترین مبلغ حق‌الزحمه میان داوران را می‌گیرند که 120 هزار تومان، منهای 10 درصد مالیات است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین