کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

ماجدی: باید سد محکمی برای جلوگیری از پرخاشگری به داوران ایجاد کنیم/ محدودیت داریم اما حرکت‌مان رو به جلوست

تسنیم , 2 تير 1401 ساعت 12:24

حزب الله:سرپرست فدراسیون فوتبال بر لزوم برخورد با مربیان و بازیکنانی که اقدام به پرخاشگری به داوران می‌کنند اشاره و اعلام کرد، فدراسیون برای این موضوع تدابیری اندیشیده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،میرشاد ماجدی در مراسم افتتاحیه کلاس‌های پیش‌فصل داوران لیگ برتر فوتسال آقایان اظهار داشت: سال 1992 برای اولین بار در جام جهانی فوتسال حضور پیدا کردیم و در گروهی قرار گرفتیم که هلند، اروگوئه و ایتالیا حضور داشتند. ما عملاً روی کاغذ شانسی نداشتیم، همه می‌گفتند سه بازی انجام می‌دهیم و برمی‌گردیم، اما نتایج خوبی گرفتیم. همه کسانی که در فوتسال و فوتبال ساحلی کار می‌کنند فقط برای عشق و علاقه است. ما تلاش‌مان را باید چندبرابر کنیم، چون فوتبال ساحلی و فوتسال ما جزو بزرگان جهان هستند و نباید اقتدارمان را از دست دهیم. اگر نمی‌توانیم در فوتسال قهرمان جهان نشویم، حداقل در بین تیم‌های سوم و چهارم باشیم.
وی ادامه داد: در سال 1992 تلاش کردیم و برای اولین بار مقام چهارم جهان را کسب کردیم. در آن زمان حسین عسگری به‌عنوان داور در کنار ما بود، شاید او هم فکر نمی‌کرد که در فینال آن مسابقات قضاوت کند. ایران در فوتسال جهان جزو قدیمی‌ها و افسانه‌های فوتسال است. فوتسال در ایران ریشه تاریخی دارد. ما در زمین‌های خاکی هم همین بازی را انجام می‌دادیم، ولی بدون قوانین بازی‌ می‌کردیم و در سال‌های بعد ‌قوانین جدید فوتسال شکل گرفت. خواهش من از آقای گالان (رئیس بخش فوتسال کمیته داوران فیفا) این است که در جام جهانی آینده که حداقل کوبل داوری را داشته باشیم، چون این حق ایران است.
سرپرست فدراسیون فوتبال تصریح کرد: من در قرعه‌کشی جام جهانی هم به اینفانتینو  گفتم که می‌خواهیم صدای مظلومیت‌مان را به گوش جهان برسانیم. ما با توجه به تحریم‌ها نیاز داریم که حداقل در بحث‌های غیرمالی نگاه ویژه‌ای به ایران وجود داشته باشد. درباره مسائل مالی آقای افشاریان و همکاران‌شان در این چند روز حضور داشتند و از ما هم امضا گرفتند که حق‌الزحمه داوران را در سال آینده افزایش دهیم یا افزایشی مبلغی را که در گذشته پرداخت نشده است، پرداخت کنیم. با محدودیت‌هایی که فدراسیون فوتبال دارد، ولی حرکت روبه‌جلوی ما متوقف نشده است، کلاس‌های مختلف برگزار می‌شود و تیم‌های مختلف ما به مسابقات اعزام می‌شوند.
ماجدی افزود: من خودم بازیکن و مربی فوتسال بوده‌ام. سه عضو در فوتسال باید برابر کار در معدن پول بگیرند، دروازه‌بان، مربی و داور فوتسال. این سه رکن باید بیش از این حفاظت شوند، چون واقعاً کار سختی است و من قبول دارم. یک نکته‌ای که در فوتسال من توصیه می‌کنم، روانشناسی حین بازی است که برای داوران بسیار اهمیت دارد.  متأسفانه خیلی از داوران ما در آن لحظه که باید مدیریت بحران کنند و تصمیم صحیح بگیرند، انجام نمی‌دهند و بازخورد آن به تیم‌ها و کمیته داوران برمی‌گردد. من می‌دانم پولی که داوران می‌گیرند کم است و نیاز به تمرکز بیشتر است، ولی به هر حال قبول کردند که داور فوتسال باشند. خانم ناظمی اگر 120 هزار تومان برای داوری می‌گیرد، ولی اینقدر پول گرفته است که در جهان موفق می‌شود. من توجیه نمی‌کنم که فدراسیون نباید هزینه‌ها را افزایش دهد، ولی به هر حال ما نمی‌توانیم یک‌شبه راه صدصاله را برویم.
وی در پایان گفت: تمام سعی‌مان را می‌کنیم که یک بستری را فراهم کنیم تا داوران ما هم نفع بیشتری ببرند. ما دنبال یک مقررات و شرحی هستیم که از پرخاشگری بازیکن و مربی به داور در زمین جلوگیری کنیم. فکر می‌کنم که در لیگ جدید ما یک سد بسیار خوبی با حمایت کمیته انضباطی و اخلاق به وجود بیاوریم. اینکه داور یک کارتی می‌دهد یا پنالتی می‌گیرد، تمام شده است. الان داوری فوتبال ایتالیا و اسپانیا را هم نگاه می‌کنیم. وقتی داور یک تصمیم می‌گیرد بازیکن و مربی تمکین می‌کنند، ولی اینجا روی یک اوت دستی و کرنر جنجال درست می‌کنیم و می‌خواهیم با سفسطه‌گری بازی را در بیاوریم. نظر من این است و پیشنهادی به کمیته انضباطی و اخلاق دادیم و تا ماه آینده در هیئت رئیسه مصوب می‌کنیم تا یک راه بازدارنده برای مشکلاتی که برای داوران پیش می‌آید، پیدا کنیم.


کد مطلب: 285371

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/285371/ماجدی-باید-سد-محکمی-جلوگیری-پرخاشگری-داوران-ایجاد-کنیم-محدودیت-داریم-اما-حرکت-مان-رو-جلوست

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com