تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۲۲
plusresetminus
حزب الله:مطبوعات آمریکایی به تدریج اعتراف می‌کنند که امیدواری غرب درباره امکان پیروزی اوکراین بر روسیه از بین رفته و کی‌یف عمداً وضعیت واقعی جبهه نبرد را از شرکای غربی خود پنهان می‌کند تا جریان ارسال تسلیحات نظامی به این کشور کاهش پیدا نکند.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۳۷۰
آمریکا تا پایان جنگ بر روسیه فشار خواهد آورد/ دبیرکل ناتو: پیروزی روسیه برای غرب بسیار گران تمام می‌شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، "ند پرایس"، دبیر مطبوعاتی وزارت امور خارجه آمریکا شب گذشته، چهارشنبه، اعلام کرد که ایالات متحده قصد دارد تا زمان پایان یافتن جنگ در اوکراین، به سیاست اعمال فشار خود بر روسیه ادامه دهد.
وندی شرمن، معاون اول وزیر خارجه آمریکا نیز تاکید کرده که حل و فصل اوضاع کنونی پیرامون اوکراین که بسیار سخت شده، یک موضوع بلندمدت است و مقامات واشنگتن به کار با متحدان خود در سراسر جهان برای ادامه کمک به این کشور برای دفاع از خود ادامه خواهند داد. به گفته وی، البته مقامات کی‌یف باید خود در خصوص سرنوشت و آینده کشورشان تصمیم گیری کنند و واشنگتن در این خصوص دخالتی نخواهد کرد.
این در حالی است که سرهنگ "داگلاس مک گریگور"، مشاور سابق وزیر دفاع آمریکا معتقد است که سیاست ولادیمیر زلنسکی، به این واقعیت منجر شده که اوکراین دیگر به عنوان یک کشور وجود نداشته باشد و  این کشور اکنون فروپاشیده و شکست خورده است. این مقام نظامی سابق یادآور شد که مقامات کی‌یف نمی توانند در جنگ با روسیه برنده شوند. نیروهای اوکراینی حتی با حمایت ایالات متحده هم دیگر قادر به مقاومت در برابر نیروهای مسلح روسیه نیستند و به همین دلیل ساده، واشنگتن با اختصاص میلیاردها دلار برای حمایت از ارتش اوکراین، مرتکب اشتباه بزرگی شده است.
چند روز قبل، جولیان اسمیت، سفیر آمریکا در ناتو ابراز نگرانی کرد که فهرست تسلیحات درخواستی اوکراین به طور مداوم در حال تغییر و افزایش است، که این مسئله منجر به مشکلاتی برای ایالات متحده و متحدانش در ارائه کمکهای نظامی به کی‌یف می‌شود.
روزنامه "واشنگتن پست" اعتراف کرده که سرخوشی کشورهای غربی در این خصوص که جنگ کنونی ممکن است با پیروزی اوکراین بر روسیه به پایان برسد، به تدریج از بین رفته است. روزنامه "نیویورک تایمز" نیز یادآور شده که مقامات کی‌یف از روی عمد اطلاعات مربوط به وضعیت واقعی در جبهه نبرد با روسیه را از ایالات متحده پنهان میکنند، برای اینکه نگران کاهش سرعت ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین هستند.
نشریه هیل (The Hill) نیز نوشت که پیروزی اوکراین بر روسیه غیرممکن است، برای اینکه نیروهای مسلح اوکراین هر روز متحمل خسارات سنگین و تضعیف توان دفاعی می‌شوند، بنابراین تنها یک نتیجه ممکن از رویدادها  وجود دارد و آن تکه تکه و تقسیم شدن اوکراین است.

***
11:56- سناتور روس: ناتو برای همه کشورهای جهان یک تهدید است
آلکسی پوشکوف سناتور روسی در واکنش به سخنان ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو مبنی بر اینکه روسیه دیگر شریک این ائتلاف نیست، بلکه تهدیدی برای صلح و امنیت است، اعلام کرد: واقعیت این است که این خود پیمان آتلانتیک شمالی است که طی 30 سال گذشته دائما تمامی کشورهای جهان را تهدید کرده است. 
پوشکوف همچنین تاکید کرد که دیدگاه وی با جنگ‌های یوگسلاوی، عراق، لیبی و افغانستان، جنگ اعلام‌نشده در سوریه و کودتای سازمان یافته و ناکام در ونزوئلا و همچنین «کودتای موفقیت‌آمیز در اوکراین و گسترش هر چه بیشتر نظامی بیشتر ناتو» اثبات می‌شود.
11:44- معاون نخست وزیر اوکراین: حدود 2 هزار سرباز اوکراینی در اسارت هستند
ایرینا ورشچوک، معاون نخست وزیر اوکراین امروز پنجشنبه اعلام کرد که تاکنون تقریباً 2 هزار نیروی نظامی اوکراینی به اسارت نظامیان روسیه و نیروهای طرفدار آنها درآمده‌اند. 
وی در مصاحبه‌ای تلویزیونی گفت: «این یک روند مداوم است و هر روز افزایش می‌یابد. وقتی نامه‌ها را به کمیته بین‌المللی صلیب سرخ می‌دهیم، آنها به روسیه مراجعه کرده و طرف روسی در مواردی این موضوع را تأیید می‌کند... بدین ترتیب، در حال حاضر ما حدود 2 هزار اسیر جنگی خود نزد ارتش روسیه را تأیید کرده‌ایم.»
طبق گزارشات وزارت دفاع روسیه، روند تسلیم شدن نیروهای نظامی اوکراینی، به‌خصوص سربازان ذخیره این کشور افزایش یافته و آنها در مواجه با نظامیان روسی بدون مقاومت تسلیم می‌شوند.
لاوروف: غرب با دلیل و بدون دلیل از کی‌یف حمایت می‌کند
سرگئی لاوروف، وزیر امور خارجه روسیه در مصاحبه با شرکت ملی تلویزیون و رادیو دولتی بلاروس که بخشی از آن روز چهارشنبه در وب سایت رسمی وزارت خارجه روسیه منتشر شد، اعلام کرد که کشورهای غربی به هر دلیلی دروغهای مقامات کی‌یف را پوشانده و از آنها با دلیل و بدون دلیل حمایت می‌کنند و این برخورد جای تعجب ندارد.
وی یادآور شد که این برخورد فقط مربوط به وضعیت کنونی در اوکراین نمی‌شود و کودتای ضد قانون اساسی در سال 2014 در کی‌یف نتیجه سیاست اشتباه رهبران اتحادیه اروپا بود که بعد از آن مشکلات در اوکراین آغاز شدند.
آمریکا قصد دارد موضوع فشار بر روسیه را در نشست سران گروه 7مطرح کند
دولت ایالات متحده قصد دارد مجموعهای از پیشنهادات خاص را برای افزایش فشار بر روسیه و حمایت از اوکراین در نشست گروه هفت (G7) مطرح کند.
یکی از مقامات بلندپایه دولت آمریکا با اعلام این مطلب‌، گفت: «در این اجلاس مجموعه‌ای از پیشنهادات را برای افزایش فشارها بر فدراسیون روسیه و نشان دادن حمایت جمعی خود از اوکراین ارائه خواهیم کرد.»
علاوه بر این، این منبع اشاره کرد که رهبران گروه7قصد دارند در خصوص رشد تورم در جهان، مشکلات بوجود آمده در عرصه انرژی و امنیت غذایی صحبت کنند.
این مقام دولتی تایید کرد که واشنگتن در نظر دارد در آینده نزدیک بسته دیگری از کمکهای نظامی خود را به کی‌یف ارائه کند. به همین دلیل ایالات متحده مشتاقانه منتظر گفتگوی فعال با شرکای خود در خصوص مسائل مربوط به ارائه و گسترش احتمالی کمکهای نظامی به اوکراین در حاشیه نشستهای آتی گروه هفت (G7) و ناتو است.
نشست G-7در 26-28 ژوئن و نشست سران ناتو در 28-30 ژوئن برگزار خواهند شد.
سرهنگ سابق ارتش آمریکا: زلنسکی اوکراین را به نابودی کشیده است
سرهنگ بازنشسته "داگلاس مک گریگور"، مشاور سابق وزیر دفاع ایالات متحده در مصاحبه‌ای اعلام کرد که سیاست ولادیمیر زلنسکی، رئیس جمهوری اوکراین به این واقعیت منجر شده است که این کشور دیگر به عنوان یک کشور وجود نداشته باشد و اوکراین اکنون یک کشور فروپاشیده شده و شکست خورده است.
این مقام نظامی سابق یادآور شد که مقامات کی‌یف نمی تواند در جنگ با روسیه برنده شوند. نیروهای اوکراینی حتی با حمایت ایالات متحده هم دیگر قادر به مقاومت در برابر نیروهای مسلح روسیه نیستند. مک گریگور گفت: به همین دلیل ساده، مقامات واشنگتن با اختصاص میلیاردها دلار برای حمایت از ارتش اوکراین، مرتکب اشتباه بزرگی می‌شوند.
چند روز قبل ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو اعلام کرد که این ائتلاف به ارائه کمکهای نظامی به اوکراین ادامه خواهد داد. علاوه بر این، او رد نکرد که درگیری بر سر اوکراین "ممکن است سالها طول بکشد"، اما با وجود هزینه زیاد، پیمان آتلانتیک شمالی نباید کمک خود به کی‌یف را متوقف کند.
پیش از این، جو بایدن، رهبر ایالات متحده به زلنسکی وعده داد که واشنگتن یک بسته کمک نظامی جدید به ارزش یک میلیارد دلار به کی‌یف ارائه می‌کند که شامل قطعات توپخانه و دفاع ساحلی، و همچنین مهمات برای توپخانه و سیستم‌های موشکی پیشرفته است.
استولتنبرگ: پیروزی روسیه در اوکراین برای ناتو بسیار گران تمام خواهد شد
ینس استولتنبرگ، دبیرکل ناتو روز چهارشنبه اعلام کرد که بهای پیامدهای پیروزی احتمالی روسیه در اوکراین برای ناتو بیشتر از حمایت طولانی مدت از کی‌یف خواهد بود و به همین دلیل باید همچنان از اوکراین حمایت مالی و نظامی شود.
وی طی یک کنفرانس مطبوعاتی در بروکسل یادآور شد: بهایی که اروپا در صورت دستیابی روسیه به تمام اهداف تعیین شده خود در جنگ با اوکراین باید بپردازد، بسیار بیشتر از قیمتی است که تا در حال حاضر برای حمایت از اوکراین پرداخت می‌کند.
دبیرکل ناتو همچنین هشدار داد که کشورهای عضو پیمان آتلانتیک شمالی "باید خود را برای کشیدن این تسمه برای مدت زمان طولانی آماده کنند." وی در پایان گفت: «پیام سیاسی من این است: مهم نیست که چقدر طول بکشد، ما باید تا زمانی که برای برتری اوکراین به عنوان یک کشور مستقل طول می‌کشد، به حمایت اساسی خود از کی‌یف ادامه دهیم.»
استولتنبرگ پیش از این نیز گفته بود که عرضه تسلیحات مدرن به کی‌یف می تواند به اوکراین این فرصت را بدهد تا کنترل مناطق دونباس را دوباره به دست گیرد. البته وی تاکید کرد که ناتو با وجود ادامه کمک‌های نظامی به اوکراین، بخشی از درگیری نظامی کنونی با روسیه نیست.
وندی شرمن: حل و فصل اوضاع پیرامون اوکراین یک موضوع بلندمدت است
وندی شرمن، معاون اول وزیر امور خارجه شب گذشته طی سخنرانی در یک نشست آنلاین در سطح بالا بین ایالات متحده و اتحادیه اروپا اعلام کرد که حل و فصل اوضاع کنونی پیرامون اوکراین یک موضوع بلندمدت است، در حالی که مقامات واشنگتن تصمیمی برای کی‌یف نخواهند گرفت.
خانم شرمن گفت: «پایان مناقشه، موضوعی مربوط به آینده دور است. شرایط کنونی بسیار سخت و پیچیده است. ما با اوکراین کار خواهیم کرد، با اروپا همکاری خواهیم کرد، ما با متحدان خود در سراسر جهان برای ادامه کمک به اوکراین برای دفاع از خود و تعیین آینده خود کار خواهیم کرد.»
این دیپلمات بلندپایه آمریکایی در عین حال تاکید کرد که مقامات کی‌یف خود در خصوص سرنوشت و آینده کشورشان تصمیم گیری خواهند کرد و واشنگتن در این خصوص دخالتی نخواهد کرد.
علاوه بر این، وندی شرمن یادآور شد که ایالات متحده نگرانی‌های امنیتی مشروع روسیه را درک کرده و آماده است برای رسیدگی به آنها تلاش کرده و به گفتگو بپردازد.این دیپلمات گفت که مقامات روسی در تماس با نمایندگان امنیتی واشنگتن، ظاهراً بر بازگرداندن ناتو به پیکربندی سال 1997 اصرار دارند، به گفته وی، ایالات متحده چنین اقدامی را پوچ و بی معنا می‌داند.
شرمن گفت: «کشورها باید خودشان تصمیم بگیرند که به ائتلافی بپیوندند یا نه، کشورهای دیگر نمی‌توانند چنین تصمیمی برای آنها گرفته و در این موضوع دخالت کنند.»
روسیه از خرابکاری غرب در ترافیک هوایی با ترکیه خبر داد
یوری پیلیپسون، مدیر بخش چهارم اروپایی وزارت امور خارجه روسیه شب گذشته اعلام کرد که کشورهای غربی عمداً ترافیک هوایی بین روسیه و ترکیه را مختل می‌کنند.
این دیپلمات روس در گفت و گو با خبرگزاری تاس توضیح داد: «ما باید این را در نظر بگیریم که تحریمهای غرب، از جمله، با هدف ایجاد اختلال در ترافیک هوایی و پروازها بین روسیه و ترکیه است. بنابراین ادارات مربوطه دو کشور به شدت در تلاش هستند تا هرگونه خطر و آسیب وارده که ممکن است برای گردشگران دو کشور ایجاد شود، را از بین ببرند.
پیلیپسون همچنین بر لزوم مقاومت در برابر سیاستهای ضدروسی و حفظ منافع ملی این کشور از جمله رعایت حقوق شهروندان در کشورهای غربی تاکید کرد. وی یادآور شد که علیرغم فشارهای جدی کشورهای غربی، مقامات آنکارا همچنان به تصمیم گیری مستقل در روابط خود با مسکو ادامه می دهند. به ویژه، آنکارا علاقه مند به حفظ همکاری با مسکو در زمینه گردشگری است و همه شرایط را برای تعطیلات امن شهروندان روس تضمین کرده است.
منبع : تسنیم
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین