تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ - ۱۰:۲۶
plusresetminus
حزب الله: معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد به هدف قرار گرفتن سکوهای گازی در دریای سیاه از سوی نیروهای اوکراین واکنش نشان داد.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۳۵۱
واکنش سازمان ملل به هدف قرار گرفتن سکوهای گازی در دریای سیاه
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،سازمان ملل متحد از مخالفت خود با حمله به زیرساخت‌های غیرنظامی خبر داد.
بر اساس این گزارش، «فرحان حق» معاون سخنگوی دبیرکل سازمان ملل متحد در نشستی خبری در واکنش به هدف قرار گرفتن سکوهای گازی در دریای سیاه از سوی نیروهای اوکراین گفت: ما با حملات هر طرفی به غیرنظامیان و تأسیسات و زیرساخت‌های غیرنظامی مخالفیم.
گفتنی است که فرماندار شبه جزیره کریمه پیش از این از هدف قرار گرفتن سکوهای حفاری گاز در دریای سیاه از سوی نیروهای اوکراین خبر داده بود.
طبق اعلام «سرگی آکسیونوف»، در این حملات ۳ نفر زخمی و ۷ نفر دیگر مفقود شدند.
لازم به ذکر است که روسیه در ۲۴ فوریه سال جاری میلادی (۵ اسفند سال گذشته) عملیات ویژه نظامی خود در اوکراین را با هدف غیرنظامی و نازی زدایی کردن این کشور آغاز کرد. این اقدام روسیه در حالی صورت گرفته است که به گفته مقامات این کشور چاره دیگری در برابر مسکو در مقابله با سیاست‌های خصمانه غرب و ائتلاف نظامی ناتو نمانده بود.
مقامات روسیه بارها اعلام کرده اند که اگر اوکراین تمایل خود را برای بازگشت به میز مذاکره اعلام کند، مسکو نیز به این مسئله پاسخی مثبت خواهد داد و این فقدان اراده اوکراین است که مذاکرات را به بن بست کشانده است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین