تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۶
plusresetminus
حزب الله:سرپرست فدراسیون فوتبال حاضر نیست پیش از جام جهانی ۲۰۲۲ قطر، کارلوس کی روش پرتغالی را به تیم ملی بازگرداند.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۳۳۵
"میرشاد و رفقا" مخالفت بازگشت کی روش
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،تیم ملی فوتبال ایران درحالی خود را برای مسابقات جام جهانی ۲۰۲۲ قطر آماده می‌کند که در اردوی خرداد به مصاف الجزایر رفت و متحمل شکست ۲ بر یک شد.
درحالیکه شاگردان اسکوچیچ دوست داشتند تا با تیم‌های بیشتری بازی کنند، اما ضعف فدراسیون فوتبال در هماهنگی سبب شد تا فقط با تیم دوم الجزایر بازی کنیم.
همین شکست کافی بود تا دراگان اسکوچیچ سرمربی کروات تیم ملی ایران زیر فشار شدید انتقادات قرار بگیرد تا شایعاتی درباره جدایی او در فاصله کمتر از پنج ماه تا آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ مطرح شود.
ملی‌پوشان فوتبال ایران که با هدایت اسکوچیچ توانستند کوتاه‌ترین مسیر صعود به رقابت‌های جهانی را کسب کنند، اما باز هم سرمربی کروات نتوانست آنچنان در دل هواداران فوتبال جا باز کند تا با هر تکانه‌ای در مقابل درب خروج از رختکن تیم قرار بگیرد.
نشست حمید سجادی وزیر ورزش و جوانان با بازیکنان تیم ملی ایران در اردوی این تیم در دوحه قطر گمانه زنی درباره درخواست بازیکنان برای تغییر سرمربی تیم را تغییر داد و احسان حاج‌صفی، علیرضا جهانبخش، سردار آزمون، علیرضا بیرانوند، امید ابراهیمی و مهدی طارمی ۶ بازیکنی بودند که با وزیر ورزش جلسه برگزار کردند تا شایعه درباره استقبال آن‌ها از جدایی اسکوچیچ قوت پیدا کند.
البته میرشاد ماجدی و اعضای هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال دوست ندارند در مقطع کنونی مربی جدیدی جایگزین شود، زیرا این موضوع را به سود تیم ملی نمی‌دانند. همچنین چند روز پیش شایعه‌ای مطرح شد که در جلسه اسکوچیچ و ماجدی، این ۲ با یکدیگر  درگیر شدند.
خداداد افشاریان، عضو هیئت رئیسه فدراسیون فوتبال در این باره می‌گوید: شاید ماجدی را نمی‌شناسید. او آنقدر فنی و فوتبالی است که از این رفتار‌ها به دور است. با وجود ماجدی، خودم به شخصه دغدغه‌ای در مورد تیم ملی و کادرفنی ندارم. این کذب محض است و اتفاقی نیفتاده است. او کارش را به درستی انجام می‌دهد. پسر خوب و خوش مشرب و با حس مثبتی است. ان شاالله بتواند اتفاقات خوبی را برای فوتبال رقم بزند.
همچنین میرشاد ماجدی سرپرست فدراسیون فوتبال درباره شایعه بازگشت کارلوس کی روش به فوتبال ایران گفت: اسکوچیچ با ما قرارداد دارد و مربی تحت قرارداد مورد حمایت فدراسیون است، اما اولویت و نگاه خود، اعضای هیئت رئیسه و ارکان فدراسیون، تیم ملی است. بزرگ‌تر از نام ایران در عرصه ورزش و فوتبال نیست. هرکاری را برای سرمربی و تیم ملی انجام خواهیم داد. تاکنون سرمربی ما قرارداد دارد و فدراسیون به این موضوع متعهد است. هیچ نهادی به ما فشار نمی‌آورد. یکی از بحث‌هایی که همیشه داریم و فیفا و AFC هم روی آن تاکید دارند، این است که شخص غیر در فوتبال دخالت نکند. تا الان کسی به ما فشاری نگذاشته و اجبار نکرده کاری را انجام بدهیم. اسکوچیچ با ما قرار داد دارد، اما می‌گویم بالاتر از تیم ملی هیچ آدمی نیست. نه تنها من، هرکسی در این کشور زندگی می‌کند منافع ملی را ارزشمندتر از منافع فردی می‌داند. باید اذعان را به این سمت برد که شرایط این جام‌جهانی با تمام جام‌های جهانی ادوار قبلی فرق می‌کند. این جام از تابستان به زمستان انتقال یافته و در این زمان لیگ‌های باشگاه‌های حاضر در جام‌جهانی برگزار می‌شود. در این حالت نمی‌توانید بازیکنان را در اختیار داشته باشید.
علی پروین پیشکسوت فوتبال درباره شایعاتی مبنی بر تغییر و تحولات در کادر فنی تیم ملی فوتبال  گفت: اگر مربی ایرانی بیاورند خوب است، اما اگر خارجی بیاورند، بزرگترین اشتباه را می‌کنند، چون تا بخواهد بازیکنان را بشناسد زمان می‌خواهد. البته حضور مجدد کی‌روش در تیم ملی اشتباه است.
سردار آزمون، مهاجم تیم ملی هم گفت: کنار گذاشتن سرمربی در شرایط کنونی خیلی بد است و کار ما را دشوار می‌کند. اینکه او توانسته رکورد را جابجا کند یعنی قابلیت‌هایی دارد. هر زمانی که اسکوچیچ حمایت شده نتایج خوبی گرفته است. هر زمانی که هم از تیم ملی و سرمربی آن انتقاد شده متاسفانه نتایج خوبی کسب نشده است. بهتر است کمی در کنار بازیکنان باشید. از گفتن حرف‌های تکراری خسته شده‌ام. من از همه فقط توقع حمایت دارم، نه برکناری سردار آزمون و طارمی و اسکوچیچ.
جواد پاینده مدیر روابط عمومی فدراسیون فوتبال در این باره به خبرنگار باشگاه خبرنگاران گفت: فدراسیون فوتبال با اسکوچیج تا سال ۲۰۲۳ قرارداد دارد و هیچ تصمیمی برای قطع همکاری با این مربی و انتخاب مربی جدید ندارد. تا امروز هیچ فشاری هم روی فدراسیون نیست که مربی را تغییر دهند یا نفردیگری بیاید و شایعات اخیر گمانه زنی رسانه‌ها بوده است. فدراسیون فوتبال اراده‌ای نداشته که با مربی جدیدی مذاکره کند.
تیم ملی فوتبال ایران در جام جهانی ۲۰۲۲ قطر با تیم‌های انگلیس، آمریکا و ولز همگروه است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین