تاریخ انتشارپنجشنبه ۲ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۵۰
plusresetminus
حزب الله:رئیس اتاق اصناف تهران گفت که فروشندگان مجبورند کالای بدون فاکتور را گران‌تر از نرخ تعیین شده بخرند و گران‌تر هم بفروشند.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۳۳۱
دلایل افزایش قیمت کالاها در کف بازار
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، قاسم نوده فراهانی در مراسم گرامیداشت دهه تولید و تجارت، در پاسخ به سوالی درباره دلایل افزایش قیمت بدون مجوز کالاهایی مثل لوازم خانگی در کف بازار، اظهار کرد: تولیدکنندگان باید با فاکتور به عرضه کننده، کالا بدهند، اما گران تر و بدون فاکتور کالا می‌فروشند. در این شرایط واحد صنفی یا مجبور است همان کالای گران بدون فاکتور را بخرد و گران‌تر هم بفروشد یا تعطیل کند.  
 
وی در ادامه تاکید کرد که مردم می‌توانند تخلفات صنفی را به سامانه ۱۲۴ گزارش کنند. چرا که بالاخره از بین این تعداد واحد صنفی تعدادی متخلف هم هست.
 
قیمت نان باید تغییر کند
 
این مقام صنفی در پاسخ به سوالی درباره کم فروشی نان نیز گفت: قیمت نان باید تغییر کند، اما وزارت جهاد کشاورزی باید در این رابطه تصمیم گیری کند.
 
هزینه ایجاد شغل در اصناف، ۵۰۰ میلیون تومان
 
در ادامه محمد باقر مجتبایی - دبیر کل اتاق اصناف ایران - نیز گفت: در حال حاضر بیش از سه میلیون واحد صنفی و شش میلیون شغل در این بخش ایجاد شده است. کلا بیش از ۹ میلیون نفر در بخش اصناف فعال هستند که با خانواده‌ بیش از ۴۲ درصد جمعیت کشور را تشکیل می‌دهند.   
 
وی با اشاره به سهم ۹۵ درصدی صنایع کوچک در اقتصاد، تصریح کرد: البته باید به رابطه بین صنایع کوچک و بزرگ توجه شود. حداقل هزینه ایجاد اشتغال در واحدهای صنفی ۵۰۰ میلیون تومان است، این هزینه در صنایع کوچک حداقل سه میلیارد است.
 
مجتبایی درباره وضعیت تخلفات صنفی نیز گفت: پارسال کمتر از ۵ درصد بازرسی‌ها منجر به تشکیل پرونده تخلف شد که زیاد نیست. امسال هم این رقم ۵.۷ درصد بود.  
 
دبیر کل اتاق اصناف ایران با بیان اینکه فروش اجباری تخلف است، اظهار کرد: در چند روز اول تغییر نظام یارانه‌ها، وزارت صمت برای جلوگیری از ازدحام و صف اعلام کرد همه کالاهای موجود در بازار باید به قیمت جدید عرضه شود که مشکلاتی هم ایجاد شد و حتی دادستان‌ها همچنان صنوف را جریمه می‌کردند. اما بقیه مواقع، فروش کالای قدیمی به قیمت جدید تخلف است.
 
وی افزود: به طور کلی گرانفروشی در بازار نیست و تعدادشان کم است. البته تولیدکننده هم اسیر مشکلات تامین مواد اولیه است.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین