کد QR مطلبدریافت صفحه با کد QR

کدام کالاها بیشتر احتکار می‌شود؟/چگونه شکایت کنیم؟

ایسنا , 2 تير 1401 ساعت 9:49

حزب الله:طبق اعلام سازمان حمایت مصرف کنندگان و تولیدکنندگان، در اردیبهشت امسال بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان کالا شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر و تخم مرغ، انواع شوینده، لوازم خانگی و کاغذ کشف شده است.


به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اطلاعات منتشر شده از سوی سازمان حمایت حاکی از آن است که در اردیبهشت امسال بیش از ۳۴ هزار بازرسی از انبار و مرکز نگهداری کالا در سطح کشور برای مقابله با احتکار انجام شده است.

 
بر این اساس در این بازه زمانی، ۳۴ هزار و ۲۴۶ مورد بازرسی از واحدهای انبار و مراکز نگهداری کالاها توسط بازرسان سازمان های صنعت، معدن و تجارت سراسر کشور صورت گرفته که منجر به تشکیل ۴۴۹۱ فقره پرونده برای واحدهای متخلف شده است.
 
کالاهای مکشوفه شامل کالاهای اساسی از جمله برنج، چای، روغن نباتی، شکر و تخم مرغ، انواع شوینده، لوازم خانگی، کاغذ و نظایر آن به ارزش بیش از ۱۳ هزار و ۵۰۴ میلیارد تومان بوده است.
 
به طور کلی از ابتدای سال جاری تاکنون، در مجموع بالغ بر ۶۶ هزار و ۴۶۷ مورد بازرسی از انبارها و مراکز نگهداری کالا صورت گرفته که منجر به تشکیل ۹۰۸۹ فقره پرونده تخلف به ارزش بیش از ۱۳ هزارو ۷۴۶ میلیارد تومان شده است. 
 
چگونه شکایت کنیم؟
 
مردم می‌توانند با مراجعه به ستاد خبری سازمان‌های صنعت، معدن و تجارت استان‌ها و شهرستان‌های تابع، شکایت خود را تنظیم کنند یا از طریق تلفن (۱۲۴)، پورتال سازمان حمایت به نشانی الکترونیکی www.cppo.ir، سایت (۱۲۴.ir) و اپلیکیشن "آپ" شکایت خود را مطرح کنند.
 
طبق قانون نظام صنفی، گران‌فروشی، کم‌فروشی، تقلب، احتکار، عرضه خارج از شبکه عدم اجرای ضوابط قیمت‌گذاری و توزیع، فروش اجباری، ‌عدم درج قیمت و عدم صدور صورتحساب از جمله مهم‌ترین تخلفات صنفی است.
 


کد مطلب: 285330

آدرس مطلب :
https://www.hezbollahnews.com/news/285330/کدام-کالاها-بیشتر-احتکار-می-شود-چگونه-شکایت-کنیم

حزب الله نیوز
  https://www.hezbollahnews.com