تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۱۲:۱۵
plusresetminus
حزب الله: فیلم کلاسیک ترسناک ‌«آرواره‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ امسال تابستان بار دیگر راهی سینماها می‌شود.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۲۷۷
«آرواره‌ها» و «ای‌تی» به سینماها برمی‌گردند
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، «آرواره‌ها» ساخته استیون اسپیلبرگ که برای همیشه چهره هالیوود را تغییر داد، امسال تابستان به سینماها بازمی گردد.
این فیلم از ۲ سپتامبر (۱۱ شهریور) در شماری از سینماهای سراسر آمریکا اکران می‌شود تا خاطره حمله کوسه به سینماهای سال ۱۹۷۵ را دوباره زنده کند، اما این بار این فیلم برای نخستین بار به صورت آیمکس و RealD ۳D (سه بعدی) به نمایش درمی‌آید.
فیلم «ای‌تی» نیز به همین صورت از ۱۲ آگوست (۲۱ مرداد) راهی سینماها می‌شود.
یونیورسال با انتشار بیانیه‌ای گفته بخشی از فیلم‌های فراموش نشدنی اسپیلبرگ در ۴۷ سال گذشته را دوباره راهی سینماها می‌کند. «آرواره‌ها» در سال ۱۹۷۵، «ای‌تی» در سال ۱۹۸۲ و «پارک ژوراسیک که سال ۱۹۹۳ اکران شدند از جمله این فیلم‌ها هستند.
یونیورسال یادآوری کرده: اگر بگوییم هیچ فیلمسازی تاثیری ماندگارتر از اسپیلبرگ بر سینمای آمریکا نداشته یا خاطرات سینمایی فراموش نشدنی برای میلیاردها نفر در سراسر جهان خلق نکرده، بی‌ربط نگفته‌ایم.
در این بیانیه همچنین آمده تماشای این فیلم‌ها آن‌هم در سالگرد چهلمین سال اکران «ای‌تی» این امکان را به علاقه‌مندان این فیلم‌ها می‌دهد تا آنها را برای نخستین بار به گونه‌ای تجربه کنند که قبلاً هرگز امکانش وجود نداشت.
«آرواره‌ها» تابستان ۱۹۷۵ اکران شد و بیش از ۶۷ میلیون نفر را در آمریکا به سینماها کشاند و در تاریخ سینما به عنوان نخستین اثر بلاک‌باستر شناخته شد. این فیلم به کارگردانی اسپیلبرگ ۲۸ ساله که تا آن زمان کسی وی را نمی‌شناخت ساخته شد.
«ای‌تی» نیز ۱۱ ژوئن چهل سال پیش، برای اولین بار در سینماها به نمایش درآمد. این فیلم در اولین اکرانش در سال ۱۹۸۲ در آمریکا حدود ۱۲۰ میلیون بلیت فروخت که به معنی یک بلیت به ازای هر ۲ نفر جمعیت این کشور و رقمی برابر ۱.۷ میلیارد دلار امروز است.
منبع : مهر
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین