تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۴۵
plusresetminus
حزب الله: وزیر دفاع اوکراین اعلام کرد، توپ‌های خودکششی هویتزر آلمانی به عنوان نخستین محموله تسلیحات سنگینی که برلین قولش را به کی‌یف داده بود، وارد این کشور جنگ زده شده است.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۲۳۶
هویتزرهای آلمانی به اوکراین رسید
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، اوکراین از غرب خواسته تا تسلیحات بیشتر و بهتری را در اختیارش قرار دهد چون مهمات و تسلیحات این کشور برای رویارویی با حملات روسیه در حال اتمام است.
اولکسی رزنیکف، وزیر دفاع اوکراین در رسانه‌های اجتماعی گفت: ما در حال انباشت و پر کردن زرادخانه‌های مهمات خود هستیم. هویتزرهای آلمانی با نام "Panzerhaubitze ۲۰۰۰" به همراه نیروهای آموزش دیده اوکراینی به توپخانه کشور ملحق شده است.
این هویتزرها یکی از قدرتمندترین تسلیحات توپخانه‌ای در تسلیحات نیروهای مسلح آلمان است و می‌تواند اهداف در فاصله ۴۰ کیلومتری را بزند.
آلمان در مه ۲۰۲۲ قول داده بود تا هفت دستگاه هویتزر خودکششی را به اوکراین بدهد؛ هلند نیز پنج سیستم توپخانه‌ای مشابه به اوکراین داده است.
آندری یرماک، رئیس دفتر ریاست جمهوری اوکراین نیز فهرستی از دیگر تسلیحاتی را که آلمان قولش را داده، منتشر کرد که شامل ۳۰ تانک جپارد و سه راکت انداز چندجانبه MARS II به همراه ۵۰۰ موشک استینگر دوش پرتاب می‌شود.
کی‌یف قبلا گفته بود که به ۱۰۰۰ دستگاه هویتزر، ۵۰۰ تانک و ۱۰۰۰ پهپاد به همراه دیگر تسلیحات سنگین به منظور مقابله و عقب راندن سربازان روسی نیاز دارد که ۲۴ فوریه سال جاری میلادی به اوکراین حمله و حدود ۲۰ درصد از قلمروی اوکراین را تصرف کرده است.
سایر کشورها که به اوکراین هویتزر داده‌اند شامل آمریکا، انگلیس، فرانسه، نروژ و لهستان هستند.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین