تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۶
plusresetminus
حزب الله: محمد مخبر گفت: در حوزه مسکن کمک ودیعه ای را پیش بینی کردیم که اقدامات اجرایی برای پرداخت آن آغاز شده است.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۲۱۹
اقدامات اجرایی برای پرداخت کمک ودیعه مسکن آغاز شده است
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، معاون اول رئیس جمهور روز گذشته در حاشیه حضور در وزارت راه و شهرسازی و بازدید از سامانه های مسکن این وزارتخانه با بیان اینکه دولت در حوزه بازار مسکن چند کار را همزمان انجام می دهد که یکی نظارت بر وضعیت اجاره بهای واحدهاست گفت: در این راستا کمک ودیعه مسکن را پیش بینی کرده ایم که اقدامات اجرایی برای پرداخت به متقاضیان آغاز شده است.
 
محمد مخبر همچنین گفت که در کنار این اقدامات، بخشنامه ای هم در جلسه سران تصویب شد تا اجاره های مسکن بی رویه بالا نرود و در روزهای آتی بازرسی ها در این رابطه هم شروع خواهند شد و سازمان تعزیرات با بنگاه هایی که در این خصوص تخلف کنند برخورد خواهد کرد.
 
ثبت‌نام برای پرداخت تسهیلات کمک ودیعه اجاره مسکن در سال ۱۴۰۱ به مستاجران، از ۱۲ خرداد از طریق سامانه وزارت راه و شهرسازی به نشانی http://saman.mrud.ir آغاز شده و مستاجران می‌توانند با مراجعه به این سامانه برای دریافت تسهیلات وام اجاره مسکن ثبت‌نام کنند.
 
به‌موجب مصوبه شورای پول و اعتبار و از محل تسهیلات ماده ۴ قانون جهش تولید مسکن به‌منظور حمایت از مستاجران در سال جاری تا سقف ۴۰ هزار میلیارد تومان تسهیلات کمک ودیعه مسکن از طریق معرفی وزارت راه و شهرسازی توسط بانک‌های عامل پرداخت می‌شود. 
 
سقف تسهیلات کمک ودیعه مسکن در تهران، مراکز استان‌ها و سایر نقاط شهری به ترتیب ۱۰۰، ۷۰ و ۴۰ میلیون تومان مصوبه و به شبکه بانکی کشور ابلاغ شده است. نرخ سود تسهیلات ودیعه مسکن ۱۸ درصد و طول دوره بازپرداخت ۵ساله است.
 
رستم قاسمی وزیر راه و شهرسازی گفته دولت ۵ درصد از این ۱۸ درصد را پرداخت می‌کند.
 
مدیرکل دفتر اقتصاد مسکن وزارت راه و شهرسازی در پاسخ به این پرسش که چه کسانی می‌توانند از وام ودیعه مسکن استفاده کنند، اعلام کرده که قطعاً کسانی که تاکنون از وام ودیعه مسکن استفاده نکردند در اولویت استفاده قرار دارند. یکی از اولویت‌های بهره‌مندی از وام ودیعه مسکن این است که متقاضیان قبلاً از این وام استفاده نکرده باشند.
 
به گفته پروانه اصلانی افرادی که متقاضی دریافت تسهیلات ودیعه و اجاره مسکن هستند باید دارای اجاره‌نامه و کد رهگیری باشند. هدف این است که واقعاً وام تسهیلات ودیعه مسکن صرف کمک ودیعه اجاره مسکن شود و نه صرف خرید کالاها و خدمات دیگر که آثار تورمی دارند.
 
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین