تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۹:۱۲
plusresetminus
حزب الله: اگرچه ویروس آبله میمون در بسیاری از کشور‌ها گسترش یافته است، اما کارشناسان می‌گویند که این بیماری به یک بیماری همه گیر مانند کرونا یا سارس تبدیل نخواهد شد.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۲۱۷
آیا آبله میمون جای کرونا را خواهد گرفت؟!
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها در آمریکا اعلام کرد که واکسن‌های بهبودیافته آبله به میزان ۸۵ درصد از افراد در برابر آبله میمون محافظت می‌کنند.
 
در حال حاضر دو واکسن تایید شده آبله در آمریکا وجود دارند که Genius و ACAM ۲۰۰۰ هستند و Genius فقط برای آبله میمون تایید شده است.
 
کارشناسان شواهد واقعی از انتقال ویروس آبله میمون از طریق هوا پیدا نکرده اند، اما آن را بیشتر به موارد نزدیکی به ضایعات پوستی فعال و عفونی مرتبط می‌دانند.
 
در همین راستا، مرکز کنترل و پیشگیری از بیماری‌ها اعلام کرد که آبله میمون از طریق تماس مستقیم با زخم‌های عفونی، گال یا مایعات بدن افراد آلوده منتقل می‌شود.
 
CDC واکسیناسیون را فقط برای افرادی مانند کارگران آزمایشگاه و برخی از پرسنل نظامی توصیه می‌کند که احتمال دارد با آبله میمون در تماس باشند.
 
Anne Remoen، استاد اپیدمیولوژی در آمریکا گفت: "عفونت آبله میمون خطرناک است و می‌تواند کشنده باشد. من ۲۰ سال است که این بیماری را مطالعه کرده ام و الگو‌های انتقال در حال تغییر هستند. "
 
او گفت: این بیماری در حال گسترش به فراتر از مناطق آفریقایی است که بومی آن جا است. شیوع فعلی بزرگترین شیوع در خارج از آفریقا است.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین