تاریخ انتشارچهارشنبه ۱ تير ۱۴۰۱ - ۰۸:۵۹
plusresetminus
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید مطرح کرد

برنامه زمان‌بندی برای تحویل مسکن مهر

حزب الله:مدیرعامل شرک عمران شهرهای جدید با بیان اینکه تا یک ماه آینده برنامه زمان‌بندی درخصوص تحویل واحدهای مسکن مهر نیمه‌کاره ارایه می‌دهیم گفت: سه راهکار را به منظور تامین منابع در نظر گرفته‌ایم که ایجاد نقدینگی اولیه، مولدسازی ظرفیت‌ها و تهاتر منابع شرکت عمران از جمله این راه حل‌ها است.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۲۱۱
برنامه زمان‌بندی برای تحویل مسکن مهر
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،علیرضا جعفری  اظهار کرد: تعداد ۸۰ هزار واحد مسکن مهر نیمه‌کاره در شهرهای جدید قرار دارد که حدود ۴۰ هزار واحد آن تکمیل شده اما به دلیل نبود خدمات و انشعابات، قابل بهره‌برداری نیست. ۴۰ هزار واحد نیز تکمیل نشده است. عمده این پروژه‌ها در شهرهای جدید پردیس، پرند و هشتگرد است.
وی افزود: عمده واحدها دچار نواقصی همچون نبود انشعابات، مشکلات محوطه‌سازی یا نبود آسانسور است. این تعداد از دولت قبل باقی مانده اما با توجه به تاکید رییس‌جمهور مبنی بر تسریع در اجرای مسکن مهر، فرقی نمی‌کند که متعلق به کدام دولت است و ما خود را متعهد به اتمام آن می‌دانیم.
رشد قیمت مصالح ساختمانی مانعی در تکمیل مسکن مهر
جعفری، مهمترین مانع در اجرای پروژه مسکن مهر را افزایش قابل توجه قیمت نهاده‌های ساختمانی دانست و گفت: قراردادها در بدو انعقاد با پیمانکاران به صورت قیمت مقطوع بوده و در حال حاضر با افزایش شدید قیمت مصالح ساختمانی، هیچ‌کدام از پیمانکاران راضی به اجرای پروژه نیستند؛ زیرا مشمول ضرر قابل توجهی در ساخت مسکن مهر می‌شوند. بر این اساس دو مانع داشتیم که یکی تعیین تکلیف قرارداد پیمانکاران و دیگری بحث تامین اعتبار مورد نیاز بود تا بتوانیم صورت وضعیت پیمانکاران را انجام  دهیم.
پروژه‌های مشارکتی، پشتوانه تکمیل مسکن مهر
وی تاکید کرد: با توجه به دستور رییس جمهور درخصوص الزام دولت در تامین منابع مسکن مهر، جلساتی در این زمینه با معاونت اجرایی رییس‌جمهور برگزار کردیم که مدیریت منابع را داشته باشیم. در این مسیر سه راهکار پیش‌بینی شد. یکی بحث حمایت نقدی برای تکمیل پروژه‌ها بود که یک نقدینگی اولیه در اجرای پروژه‌ها ایجاد شود. دوم مولدسازی است که ظرفیت بودجه‌های مورد نیاز در اراضی داخل محیط‌های شهری یا الحاقات را بتوانیم استفاده کنیم.
معاون وزیر راه و شهرسازی، سومین راهکار را تامین منابع از طریق تهاتر دانست و گفت: از محل زمین یا پروژه‌های مشارکتی ارزش افزوده‌ای در شهرهای جدید ایجاد شده که این منابع می‌تواند پشتوانه بحث تکمیل مسکن مهر باشد.  از این منابع تهاتر به پیمانکاران اختصاص می‌دهیم.
تا یک ماه آینده برنامه زمان بندی تحویل واحدها را ارایه می‌دهیم
بنابراین گزارش، جعفری روز گذشته در جلسه‌ای با پیمانکاران پروژه های مسکونی شهر جدید پردیس به بررسی مشکلات و موانع موجود پرداخت و تأکید کرد: شرکت عمران با توجه به تعهدی که به متقاضیان مسکن در این شهر جدید داده است باید تا یک ماه آینده برنامه زمانبندی و اجرایی مشخصی در پیشبرد و تحویل پروژه های مسکن مهر به آنها ارائه دهد.
وی با بیان ینکه به هیچ وجه نباید اجازه دهیم امید مردم به ناامیدی تبدیل شود گفت: شرکت عمران بدون شک هرگونه همکاری لازم در تأمین مالی پروژه های مسکن مهر نیمه کاره به ویژه در حوزه تهاتر را داشته و آمادگی لازم برای دریافت درخواست پیمانکاران در این بخش را دارد.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید برنامه‌هایی را برای تعیین تکلیف این طرحها، حل مشکلات زیربنایی، رسیدگی به وضعیت قرارداد پیمانکاران و استفاده از منابع شرکت عمران برای تکمیل ابنیه در دستور کار قرار داده است.
پروژه اقدام ملی با پیشرفت ۱۰ درصد متوقف شده است
جعفری همچنین درخصوص وضعیت پروژه های اقدام ملی مسکن گفت:  از آنجا که در اواخر دولت قبل تعدادی قرارداد تحت عنوان پروژه های اقدام ملی مسکن منعقد شد که برخی از آنها با پیشرفت فیزیکی کمتر از ۱۰ درصد به دلیل برخی مشکلات متوقف شدند، در این دوره تصمیم برآن شد به منظور ساماندهی متقاضیان، پیمانکاران و تعیین تکلیف هرچه سریع تر این واحدها، طی فرآیندی بر اساس شرایط طرح نهضت ملی مسکن تغییر و قرارداد جدید برای آن ها تنظیم گردیده تا مشمول تسهیلات این طرح نیز شوند.
معاون وزیر راه و شهرسازی با اشاره به ضریب بالای ناخالصی پروژه‌های اقدام ملی به عنوان یکی از مشکلات اصلی این حوزه بیان کرد: این مسئله با افزایش سهم متقاضیان به آن ها فشار می آورد که این مسئله باید با بازنگری سهم ها در آن پروژه ها هرچه سریع تر به نفع مردم اصلاح شود.
مدیرعامل شرکت عمران شهرهای جدید همچنین بر تسریع فرآیند ابلاغ تغییر شاخص مبنای پیمان و قراردادهای محوطه نیز تأکید کرد و افزود: در این راستا موضوعات مربوط به ابلاغ قراردادهای مهندسین مشاور نیز انجام و تعیین تکلیف شود.
متقاضیان آورده خود را به موقع پرداخت کنند
جعفری با تأکید بر نقش چشمگیر متقاضیان در تسریع روند ساخت پروژه های مسکونی نیز خاطرنشان کرد: در این میدان، شرکت عمران شهرهای جدید تمامی تلاش خود برای تسریع در تحویل واحدها را به کار گرفته، پیمانکاران نیز با تمام قوا پای کار آماده اند. در این مرحله انتظار می‌رود متقاضیان نیز با پرداخت به موقع سهم خود طی مراحل اعلام شده و همچنین به تناسب پیشرفت پروژه ها، به این فرآیند کمک کرده و مانع از توقف اقدامات در این بخش شوند.
مواردی از جمله تأمین مالی پروژه ها، تسریع در ابلاغ شاخص مبنای پیمان، تسریع در ابلاغ و نهایی کردن قراردادهای محوطه و ابلاغ قرارداد مهندسین مشاور طرح از مشکلات مطروحه پیمانکاران در حوزه پروژه های اقدام ملی مسکن و موارد دیگری از جمله تأمین منابع مالی، تعیین تکلیف وضعیت بیمه تأمین اجتماعی، اصلاح قراردادهای محوطه، پایان کار پروژه های مسکن مهر قدیم و ابلاغ ضریب تعدیل از موانع اعلام شده در اتمام پروژه های مسکن مهر شهر جدید پردیس بود که مورد بحث و بررسی قرار گرفت.
منبع : ایسنا
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین