تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۵:۵۳
plusresetminus
حزب الله: یکی از نظامیان سابق و تحلیلگر نظامی عراق فاش کرد سرکرده سابق داعش از نیرو‌های اطلاعاتی ترکیه بوده و پروژه توسعه طلبی آنکارا را اجرا می‌کرد.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۲۰۶
سرکرده پیشین «داعش» از نیرو‌های اطلاعاتی «ترکیه» بود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،«عدنان الکنانی» سرتیپ بازنشسته و تحلیلگر نظامی عراق درخصوص حمایت ترکیه از تروریسم و برخی احزاب سیاسی در عراق و و ارتباط سرکردگان داعش با ترکیه برای اجرای طرح‌های توسعه‌طلبانه این کشور در عراق اعلام کرد اظهارنظر و ارائه توضیح درباره پروژه ترکیه برای اشغال و کنترل اراضی عراق، هیچ نتیجه بازدارنده‌ای از آن‌چه آنکارا در اراضی شمال عراق انجام می‌دهد، نخواهد داشت.
او در مصاحبه با «المعلومه» در این خصوص گفت: «ترکیه قبل از سال ۲۰۱۴ پناهگاه امنی برای عناصر تروریست داعش بود. عبدالله قرداش، یکی از استخدام‌شدگان سرویس اطلاعاتی ترکیه است که به یکی از سرکرده‌های گروه تروریستی داعش در عراق تبدیل شد و برادرش افسر رابط بین اطلاعات ترکیه و داعش در خاک عراق و سوریه است.»
او تاکید کرد حتی برخی از احزاب سیاسی داخل عراق نیز تحت حمایت آنکارا هستند و افراد این احزاب هم اکنون در عراق دارای مناصب مهم حکومتی هستند. علاوه بر این‌که نوعی پنهان‌کاری از سوی برخی از فرماندهان امنیتی و نظامی با هدف یافتن موانعی برای ایجاد اختلال در هر پروژه‌ای که بتواند از نیرو‌های امنیتی در مقابله با پیشروی ترکیه، وجود دارد.
پیش از این منابع خبری از کشته شدن «عبدالله قرداش» موسوم به «ابو ابراهیم القریشی» سرکرده گروه تروریستی داعش در جریان یک عملیات نظامی که در آن نیرو‌هایی از سرویس اطلاعاتی عراق در شهر ادلب سوریه شرکت داشتند، خبر دادند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین