تاریخ انتشارسه شنبه ۳۱ خرداد ۱۴۰۱ - ۱۴:۳۷
plusresetminus
حزب الله: احمد وحیدی گفت: در برخی کشورهای همسایه و برخی کشورهای دورتر، ما شاهد افزایش آمار کرونا بودیم که باید در این زمینه توجه و احتیاط لازم را داشت.
۰
کد مطلب : ۲۸۵۱۹۷
تاکنون مشکل خاصی درباره زائران حج گزارش نشده/ دوز جدید واکسن کرونا باید دریافت شود
به گزارش شبکه خبری تحلیلی حزب الله ،وزیر کشور در حاشیه نشست قرارگاه ستاد ملی کرونا که صبح امروز در وزارت کشور برگزار شد، در جمع خبرنگاران گفت: در برخی کشورهای همسایه و برخی کشورهای دورتر، ما شاهد افزایش آمار کرونا بودیم که باید در این زمینه توجه و احتیاط لازم را داشت و مشکل خاصی هم درباره زائران تاکنون گزارش نشده است.
حج امسال درحالی برگزار می‌شود که این مراسم به دلیل شیوع ویروس کرونا به مدت دو سال اجرا نشد و حالا پس از اجرای واکسیناسیون در جهان، عربستان درحالی بار دیگر برنامه حج تمتع ۱۴۰۱ را برپا خواهد کرد که ورود افراد بالای ۶۵ سال را به این مراسم ممنوع کرده است
نخستین گروه زائران ایرانی بیت‌الله الحرام برای تشرف به حج تمتع، صبح یکشنبه (۲۲ خرداد) از فرودگاه امام خمینی (ره) اعزام شدند.
براساس اعلام رسمی وزارت حج و عمره عربستان، تعداد اختصاص یافته به جمهوری اسلامی ایران در حج امسال به میزان ۳۹ هزار و ۶۳۵ نفر است.
طبق گفته معاون حج و عمره مرکز پزشکی حج و زیارت هلال‌احمر «تمامی زائران واجد شرایط اعزام باید واکسن کامل را دریافت کرده باشند که از بین واکسن‌های مورد تایید وزارت بهداشت عربستان واکسن‌های آسترازنکا و سینوفارم در سبد واکسیناسیون ایران قرار دارند.»
احمد وحیدی در ادامه با بیان اینکه با فروکش کردن کرونا احساس شده نیاز به دوز سوم نیست درحالی که باید دوز جدید دریافت شود و این آمادگی باشد که سطح ایمنی افراد پایین نیایید، گفت:  البته اکنون وضع عمومی کشور خوب است اما باید مراقبت لازم انجام شود.
چندی است آمار کرونا در ایران کاهش محسوسی پیدا کرده و در برخی روزها آمار فوتی‌ها به صفر هم رسیده است.
بر اساس آخرین آمار وزارت بهداشت ۲۳۱ نفر مبتلای جدیدکرونا شناسایی شده که با احتساب این تعداد، مجموع مبتلایان به کرونا در کشور تا امروز به هفت میلیون و ۲۳۴ هزار و ۹۸۸ نفر رسیده است.
از تعداد بیماران بستری در کشور تاکنون هفت میلیون و ۶۰ هزار و ۶۲۲ نفر بهبودیافته و از بیمارستان ترخیص شده‌اند.
در ۲۴ ساعت گذشته سه بیمار مبتلا به کرونا جان خود را از دست داده اند و با احتساب این آمار از ابتدا تاکنون ۱۴۱ هزار و ۳۶۶ نفر در کشور بر اثر بیماری کرونا جان باخته‌اند.
از شمار مبتلایان شناسایی شده، ۴۳ نفر بستری‌های بیمارستان به شمار می‌روند و ۲۷۸ نفر از مبتلایان کرونا در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.
منبع : باشگاه خبرنگاران جوان
ارسال نظر
نام شما
آدرس ايميل شما

آخرین عناوین